Aamua napsuille. Onko muualla hiiriongelmaa, kuin meillä?

En uskonut miten pian hiiret ja myyrät valloittavat meidän pihapiirin Vilman lähdön jälkeen. Eilen säikähdin melkein kuoliaaksi pari kertaa, kun Onnelassa ja talon kulmalla tuli vastaani lihava myyrä/rotta...huudoltani en ehtinyt tunnistamaan mokomaa. Soitin tyttärelleni ja hän toi kissansa meille kesäduuniin. Joonatan on ollut nyt yhden yön, mutta en tiedä onko se muuta tehnyt, kuin etsinyt Vilmaa mouruten ja makoillut aitan ylisillä.

Avainsanat: myyrä vuosi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.07.2010 - 08:47

täälläkin otto hoitelee ylimääräset hiirulaiset , kyyt ym vesimyyrät suit sait vaan, mutta punapää onni ei uskalla moisiin koskea ...hän yrittää vain sudenkodentoja ,perhosia ym pieniä lentäviä .eikä siinäkään hommassa onnistu ....he eivät noit eväit kylläkään syö vaan pöytä lue ruokakepot pitää kattaa siltikin herkuilla , mut mieluusti otto saakin herkkuja ,kun kyynkin pihaan on tappanut heti saa katkiksia kulhoon kitokseksi...siin sivussa saa onnikin tietty vaikka ei hän moisia eläviä uskallakkaan tappaa ...

Lisätty: 09.07.2010 - 10:28

olipas tämä jännittävä kyssäri, kun näin koko viimeyön unta pienistä valkoisista hiiristä , jotka valtas tämän meitin koko talon ... iik .... en voi sietää hiirulaissii ... mutta en ollut siinä unessa mitenkään ahdistunut ... no onneks oli unta :)

Kysyjän kommentti

Kiitos vastauksestasi. Et usko miten mie kaipaan Vilmaa. Kissa täytyy ottaa, mutta ehkä vasta ensi- tai seuraavana kesänä. Me kun reissutaan vielä niin paljon ja aina joutuisi sitä kissanhoitajaa vaivaamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.07.2010 - 08:04

Minulla hiiri tuntuu toimivan normaalisti! He, he.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 08:17

Mulla aina ollut 3 kissaa, toiset kun tulee 15v ikään on aika siirtyä sivuun ,tulee nuoret tilalle .Näin olen toiminut koko elin iän.Ihan sen takia kun, maalla asustaa ei hiiret ekä mitkään muutkaan hypi ilman lupaa pilttuuseen.Kyllä ovat hoitaneet virkansa ihan kunnialla. Kiitokseksi annan valion paksua lämmitettyä kermaa.Siitä pitäävät ja vähän hyviä naksuja ,muikkui.Voi miten luotettavia kavereita.Mutta niitäkin täytyy palkita.KOska antaavat paljon iloa.Pienet kynnet ei hellitä mikä niihin sitten jääkin.Se kuuluu kissan elämään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 08:20

Kissahan tuo on oiva apuväline jo pelkkä että kissa lähettyvillä hiiri poissa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 08:48

Jahas, hiiret ja rotatkin ovat Onnellasi lumoissa.
Jospa luulevat sieltä saalista löytyvän heillekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 09:05

Ei nneksi ole siimahäntiä näkynyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 09:17

Ei meilläkään ole hiiriä näkynyt.Kata heille hiiri baari.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 20:03

Vanha kunnon hiirenmälli toimii hyvin, kunhan vain muistaa sitoa narulla kiinni. Mälliin jäänyt karannut hiiri on hankala hakea. Muutama oli, mutta ei enää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 21:23

Onko sinulla mahdollisuus hankkia kissa? Paras jyrsijöiden karkotin.Toimii.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 00:38

Eivät ole kiusanneet. Tosin minulla on kaksi hiiren pyytäjää. Laita loukkuja vain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.07.2010 - 23:03

Vähällä on päästy. Ei edes myyrät hilluneet viime talvena tehden tuhojaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2010 - 00:21

tonne vajannurkkiin niitä ilmestyy aina silloin tällöin, varsinainen sesonki on syksyllä kun etsivät sopivia talvehtimissuojia, näi kesäaikaan niitä jää satimeen pari kolme kuukaudessa ...