Miksi tulevaisuus kiinnostaa Sinua?

tuvaisuudentutkimus

Avainsanat: ei ennustuksia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.09.2008 - 09:10

Sen verran se kiinnostaa, että tiedän mitä huomenna on tehtävä tai minne mentävä. Tärkeintä on elää tässä hetkessä ja olla miettimättä seuraavaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.09.2008 - 15:59

Se osa tulevaisuutta, jossa luulen olevani mukana, kiinnostaa varsin itsekkäistä syistä. Hyvin harvoihin asioihin pystyy oikeasti vaikuttamaan, useimpiin kuitenkin voi valmistautua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2008 - 16:25

Ihan suoraan sanottuna se ei kiinnosta. En oppisi mitään, jos tietäisin tekeväni mokan tulevaisuudessa, ja varoisin saman tekemistä. Elämä ei varmaankaan olisi edes yhtä jännittävää, kun tietäisi mitä tulevaan tapahtuu. Voisin jopa menettää elämänhalun pahimmassa tapauksessa. Jos tietäisin, että paras ystäväni tai joku, jota ilman en voi elää, kuolisi. En iloitsisi viimeisistä hetkistä hänen kanssaan. Tiedän, että isovanhempani kuolevat kohta. Miksi katsoisin tulevaisuuteen tietääkseni milloin he kuolevat, ja lukittautuisi huoneeseeni itkemään asiaa? Ei, mielummin anna tapahtumien tulla ja solua hitaasti sormieni läpi. Kauempaa tulevaisuutta jäisin kaipaamaan. Kun pikkuhiljaa asia tapahtuisi, en osaisi arvostaa sitä enää, kun vain odottaisin vain sitä tärkeää asiaa. Sen jälkeen murehtisin, että en osannut muuta kuin odottaa asiaa, ja menetin sen osan elämästäni. Elän tässä ja nyt, en tulevaisuudessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2008 - 19:08

siksi kun en halua poistua täältä ihan heti siis pitää elää eikä kuolla ainakaan heti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2008 - 10:35

Koska luon itse oman tulevaisuuteni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2008 - 22:05

Tulevaisuus kiinnostaa (jos tässä nyt henk.koht. kysytään), siinä mielessä, että mistäs sen leipä huomiseen ruokapöytään saadaan ja pysyykö katto pään päällä, jne. Jos maailmanlaajuisesti kysytään, niin, tottahan tämä kasvihuoneilmiö, yms. askarruttaa, mutta silloin tuntee itsensä tosi pieneks? luontoa vastaan taistelemaan...