Kuka oli Woody Allen, mitä hän teki ja mistä hänet tunnetaan?

Avainsanat: woody allen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.07.2010 - 19:11

Woody Allen syntyi maailmaan 1.12.1935. Alkuperäinen nimi Allen Stewart Koninsberg, virallinen nimi
Heywood Allen.
Hän on saanut Oscar-palkinnon ja on yhdysvaltalainen koomikko, näyttelijä. elokuvaohjaaja, käsikirjoittaja, kirjailija ja muusikko.
Lieneekö kuuluisa googlessa 59 sivua hänestä, joten yhden suomalsien sivun löysin, josta kokosin
nämä tiedonmuruset ja yhden sivun käänsin.

Lähteet:
google, mikäs muu

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.07.2010 - 23:41

USAlainen elokuvaohjaaja. En erityisemmin pitänyt hänen tuotannostaan lukuunottamatta Hannah ja sisaret. Meni muistaakseni naimisiin ottotyttärensä kanssa. Oli tätä ennen naimisissa näyttelijätär Mia Farrown kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 00:40

Löysi ensimmäisenä säiliötölkeille uusiokäytön taideteoksina

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 01:19

pedofiili

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 09:10

En pidä miehestä pieni kammottavan näköinen elokuvaohjaaja Woody Allen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 10:53

Amerikkalainen elokuvaohjaaja s.-35,elokuvissaan usein aiheina New York,kuvina ja musiikkina.
Pidän edelleen hänen tuotannostaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 11:29

Kuka on Woody Allen, nimittäin ukko elää ja porskuttaa vieläkin, heh.

Varsin monipuolinen ja lahjakas juutalaisheppu New Yorkista, jossa sattui syntymään kolkytluvun puolessavälissä. Työstänyt kaikkea viihteen saralla. Parhaiten tunnetaan itse kirjoittamistaan ja ohjaamistaan leffoista, joissa yleensä vielä itse näytteleekin. On myös lahjakas jazzmuusikko, soittimena klarinetti.
Allenin ura starttasi ihan komeadiapohjalta, mutta vaikka hänen leffansa komediaa onkin, niin aina niissä on myös muita tasoja, jotka vaatii hieman funtsimista :)
Hän on ollut tsiljoona kertaa ehdolla Oscarvoittajaksi ja kolmesti on tärpännytkin, ohjauksesta ja kässäreistä.

Jotkut muistaa Allenin ehkä paremmin siitä, että hän meni naimisiin ottotyttärensä kanssa.
No, tarina ei ihan niin mene, vaikka tyly juttu onkin.
Allen heilasteli näyttelijä Mia Farrowin kanssa monia vuosia ja heillä on yksi yhteinen biologinen lapsi ja kaksi ottokersaa. Tämä Allenin nykynen vaimo ei kuitenkaan ollut Allenin ottolapsi vaan Farrowin ja koska he eivät koskaan olleet naimisissa eikä Allen siis ollut adoptoinut tyttöä, he eivät olleet mitään "sukua", Ja sitäpaitsi mimmi oli jo yli 20 kun he alkoivat seurustella.

Allen todellakin tekee vielä leffoja ihan täpoillä vaikka ikää on jo reilusti päälle 70. Tänä vuonna tulee uusi raina, jossa pääosissa sellaset pikkujulkut ;) ku Antonio Banderas ja Anthony Hopkins.

Äijästähän irtois tarinaa vaikka millä mitalla, mutta täs ny jotain pääkohtia :D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 13:13

Amerikkalainen elokuvaohjaaja joka myös näyttelee.
En pidä erityisemmin hänestä.
Mutta hän ON , ei oli. Eli elää edelleen.
Ehkä se on ulkonäkö joka heti aluksi tökkii... siksi en pidä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.07.2010 - 22:52

Oletkin saanut jo samoja vastauksia ja niin sanon minäkin kuten edellä vastanneet. Ohjaaja-näyttelijä joka oli Mia Farrowin kanssa naimissa.