Mikä kesässä on ihaninta??

Avainsanat: kesän ihanuus..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.07.2010 - 23:49

Metsän vihreyden eri sävyt, mansikat ja kermavaahto, poutapilvien katseleminen, lintujen laulu, ukkosenilmat ja salamat, kirjojen lukeminen sisällä sateen ropistessa ikkunaan, kuuman kangasmetsän tuoksu, koivikon tuosu sateen jälkeen, uinti peilityynessä puhtaassa vedessä, aamukahvit mökin portailla kuunnellen luonnon ääniä...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.07.2010 - 23:53

kesästä löytyy tuhat riemua ja kruunuksi niille kedon kukat ...

4.bp.blogspot.com/_dU71uFzeK...+kukat.jpg

2.bp.blogspot.com/_dU71uFzeK...290071.JPG

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 00:41

itikat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 06:17

Kaikki tämä ihanuus, lämpö ja yöttömät yöt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 08:13

Luonto, valoisuus ennenkaikkea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 08:17

Luonto, aurinko,loma, matkailu, mansikat ja saa olla vähissä vaatteissa ulkona..
voi niitä on vaikka mitä..
Kesä on upeinta aikaa, täytyy sanoa että Suomen kesä vehreä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 10:18

Sen lyhyys ja hetkellisyys, sitä odottaa koko pitkän ja pimeän talven, milloin se oikein alkaa, onko tänään, onko ehkä vielä huomennakin, ei voi tietää. Ja sitten kun kesä on, niin se on aivan uskomaton tunne, tila, josta ei halua päästää irti. Kuitenkin se kestää vain hetken, sitten se on vain kaunis muisto. Lapsuudessa kesät olivat aina lämpimämpiä kuin nyt, aina vain uitiin, ja juuri koskaan ei satanut. Sellainen on Suomen kesä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 18:06

Kesämieli alkaa, kun saan "keväällä variksen" saappat jalkoihini.
Kesän tulo hurmaava kokemus. heleä hento vehreys, valo ja lintujen konsertti.
Lämmin sade ja senjälkeinen tuoksu, se tuoksu jota ei ole purkitettu hajuvesipulloon.
Uusi kasvu luonnossa. Varhainen kesäaamu vertaansa vailla.
Käyn retkelle pellon laitaan lehmihaan viereen, siellä seuraa minulle tekevät paarmat ja kärpäset.
Mökkirannalla ongin, hyttysten inistessä ja tuikkiessa minua.
Eväänä minulla on ruisleipää ja kahvitermos.

Keskikesän kypsyys on oma maisemansa. Kesä on kukoistuksessaan, luonto on muuttunut tummemmaksi.
Sorsaparit joita on kaksi pariskuntaa melovat mökkirantaan.
keskustelevt varmaankin lasten kasvatuksesta. Joku airopari vetää hitain vedoin järven kimmeltävällä pinnalla. Auringinlaskussakin on oma viehätyksensä.

Loppukesän tummat illat ovat myöskin muistiin jääviä hetkiä.
Istahdan mökin saunan terassille ja katson kuun valossa välkehtivää järven pintaa.
Tälläisenä kesä on minun muistojeni kirjaan kirjoitettu jo vuonna 1962.

Lähteet:
Oma muistikirjani vuodelta 1962

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.07.2010 - 01:14

Kesän ihanuus koostuu yhteisestä ajasta perheen kanssa. Opiskelijana minulla on koko kesä lomaa ja näin ollen koko kesä aikaa perheelleni. Parhaimpia hetkiä on kuutamo- uinnit hämärässä illassa, lasten kanssa kikattaen..Veneen keula kohti merta ja ah, mikä autuus, kun satama jää seläntaakse. Eräretkeilyä lasten kanssa, nuotion viritystä, pulahdusta viileään järveen ja nokipannu kahvit. Eräretken viimeisenä aamuyönä heräät siihen,että telttasi kepit ovat ilmeisesti antaneet periksi ja teltta on läsähtänyt niskaasi.
AAAAAAH, tätä kesän ihanuutta ja autuutta. Saa olla vapaa tulemaan ja menemään!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.07.2010 - 22:46

Auringon valo ja lämpö.