Minkälainen ilma on Adelaidessa elokuussa? Pitäisikö ottaa lämmintä mukaan? Miten pitkän lentomatkan jaksaa ?Kaksi välilaskua..

Eka kertaa näin pitkälle lennolle.. jännittää..

Avainsanat: australia pitkät lennot sää

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.07.2010 - 18:29

www.weather.com.au/sa/adelaide

talvikuukausiahan elokuukin on,varmaan kannattaa ottaa pitkähihaista ainakin matkalle,perillähän voit hankkia lisää.Matka varmasti tolkuttoman pitkä vaihtoineen,tuntimäärä taitaa olla 20h vähintään...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.07.2010 - 20:42

Kannattaa varmaan ottaa illoiksi vähän lämmintä vaatetta en nyt ihan toppatakkia tarkoita jotain villaista ja pitkähihaista!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2010 - 21:23

tilastojen mukaa Adelainessa on elokuussa minimilämpötilat selvästi alle + 10 C ja maksimitkin vastaavasti alle + 20, eli pelkillä shortseilla voi tulla vähän vilu

fi.allmetsat.com/ilmasto/aus...code=94672

pitkän lentomatkan jaksaminen on paitsi fyysinen ponnistus myös asennekysymys
huolehdi että nestetasapainosi pysyy kunnossa ja hommaa itsellesi jotain järkevää puuhaa matkan ajaksi (lukemista, ristisanoja tms.) joka pitää ajatuksesi poissa siitä kuinka paljon matka-aikaa vieläkin on jäjellä

Adelaineen en ole koskaan lentänyt, arvelisin kuiten että toista vuorokautta siinä helposti hurahtaa, omia kokemuksia sellaisista 30 tunnin lentoreissuista, eikä ne nyt mitenkään ylivoimaisia ole olleet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2010 - 22:48

Adelaiden säätiasto löytyy napsun sivulta: www.napsu.fi/matkailu/maailman-saa/266

Katsoin lentoja sinne Hki-Frankfurt-Sydney-Adelaide näytti olevan 33h. Pisin huikonen Frankfurt-Sydney Qantaksen A380 lla yli 20h. Jos sillä menet siinä on hyvin tilaa ekonomy luokassakin.
Juomaa ja ruokaa kun tarjotaan niin otettava on. Voimistella ja jaloitella kannattaa välillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 00:18

En tiedä ilmoista, mutta aina varmuuden vuoksi kannattaa varata lämmintäkin mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 00:26

Aina otan lämmintä mukaan,kun lähden reissuun..kun ei tiedä mitä ilmat on..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 08:16

Hyvä ottaa pitkähihaista vaatetta mukaan, heidän talviaika juuri tuolloin.Ei nyt kuitenkaan mitään hirvittävän paksuja kuteita mitä meillä saattaa tarvita jopa keskellä kesääkin! Yölämpötila saattaa laskea melko alas eli n. 10 asteeseen.
Paras lentoyhtiö tuonne suuntaan on Qantas jos sillä satut menemään.