ensimmäinen muistosi?

mikä on ensimmäinen tapahtuma tai asia jonka varmuudella muistat, minkä ikäinen olit?

Avainsanat: muisto muistaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.09.2008 - 13:57

Ensimmäistä muistoa en muista.
Jotkut asiat tuntuvat olevan ikäänkuin muistettuja, mutta todellisuudessa ne ovat muistiin piirtyneet läheisten kertomana.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.09.2008 - 16:38

En muista kumpi oli ensin, mutta kaksi ensimmäistä asiaa jotka muistan olivat se, kun olimme talomme edessä, äiti työnsi minua korkeissa lasten rattaissa. Se oli sellainen joku vanhempi,
farm3.static.flickr.com/2202...89.jpg?v=0 <---- kuva samanlaisesta, meillä oli vain pienempikatos ja muutenkin pienempi. Ja vihreä ;) Minulla oli kylmä, ja olisin halunnut peiton ,mutta en osannut ilmaista sitä. ;(
Oli kaunis aurinkoinen päivä, ja muutenkin lämmin. Oli vain niin kylmä...
Toinen muistoni taas on, kun istuin autossa vauvanistuimessa edessä, ja äiti oli kumartunut ylleni pistämään turvavöitä kiinni. Muistan pehmeän hajuveden tuoksun, ja ihmettelin mikä se oli. Äidin hiukset olivat ihanat, ja kurottauduin niitä kohti. Nykyään jos olen surullinen, haistelen sitä hajuvettä, muistaen kuinka ihanaa ja huoletonta oli olla pieni lapsi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2008 - 20:48

Varmaan niitä ensimmäisiä muistoja on, kun äiti pesi minua illalla käsien pesulavuaarissa apteekista saatavalla valoisella oudon hajuisella nesteellä. Minulla oli maitorupi ja tuo lavuaari oli vähän isompi. Olisko ikä ollu 2 vuoden tietämillä tai ehkä allekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2008 - 10:40

Muistan,ku noin 3-vuotiaana sin ensimmäisen nukeni.Sillä oli ihanat pitkät hiukset ja pesin niitä yhtenään.Eäänä päivänä nukelta irtosi hiukset kokonaanolin pessyt niin ahkerasti,että liimalla kiinnittyt hiukset irtosivat.Itkin monta päivää,miään liima ei enää pitänyt hiuksia kiinni nuken päässä,joten sen jälkeen kuljin kaljupää-nuken kanssa kaikkialla.Nukke oli tuotu jostain ulkomailta,kummisetäni oli merikapteeni.