Taas urhea koiruliini, vai mitä?

Lisätty: 07.07.2010 - 07:31

www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...28?ref=rss

Avainsanat: vainu koiran

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 07.07.2010 - 20:15

Kyllä todella on monen ihmisen henki pelastunut koiran tai kissan ansiosta..kun on tulipalo syttynyt..
Minun appiukko pelastui aikanaan tulipalosta mikä syttyi yöllä..kissa oli alkanut naukumaan kovasti..minne appiukko heräsi..tuli oli irti talossa.. paloi poroksi..ei jäänyt ,kun yöpuku päälle ja oli talvi-pakkanen..
Anoppini oli sillähetkellä sairaalassa..onneksi oli vakuutus mikä korvasi..kun kaikki paloi..

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 07.07.2010 - 07:51

On ne eläimet hyvin tarkkoja vainoiltaan.Mulla kun on kissoja aina ollut, tässä kun oli niitä myrskyjä,noin 6-7v sitten.Mun kissani tuli ulkona oven taakse hädissään ja näytti suuntaa .En ihan heti arvannut mistä oli kyse ,luikki pelokkaana sisälle.Sieltä tuli tuo kova myrsky ,meiltäkin meni 1h kaikki puut juurineen ylös. Kannattaa eläimiä seurata.eikös ne norsutkin siellä thaimaassakin olleet ihan vauhkoja.LÄhti lipettiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2010 - 08:41

Lemmikki pitää huolta reviiristään perheestään..

Itselläni oli vuosia sitten kissa , yhenä iltana oli sähkökatkos aika pitkään ja istuimme kynttilänvalossa. Piaan kissani pyysi minua eteiseen ja ihmettelin miksi, kunnes tuo vaatimalla vaati uudestaan ja huomasin eteisen katosta valuvan vettä lattialle, se minua kummastutti vielä enemmän kun toisella puolen seinää oli makuuhuone jotta eihän siinä mitään vesijohtoja ole.

Soitin välittömästi päivystävälle huoltomiehelle joka tulikin pian pyytämään miestäni ( putkimies kun on) apuun.
Katolla oleva paisunta astia oli lkanut vuotamaan. Monilla siinä tasolla kun asuimme meni vettä vaatekaappeihin makuuhuneeseen meille se vaan toi veden eteiseen.

Kissani siis huomasi tämän koskas muu talonväki olisi mahtanut huomata...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2010 - 10:35

Niin... mitä elämä olisikaan ilman koiria tai kissoja..... itsellä ei tällä hetkellä mitään lemmikkiä kylläkään. Koirien (ja kissojenkin) viisautta ja aisteja ei voi kun ihailla ja ihmetellä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2010 - 12:23

Siinä oli onni onettomuudessa.Eläimet ovat vaistojen kera vaeltavia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2010 - 13:58

Kyllä eläimet on fiksuja. Ystäväni oli helmi-maaliskuun haitissa pelastustöissä ja hän kertoi, että ennenkuin ihminen saattoi tuntea jälkijäristystä, koirat alkoivat haukkua ja kukot kiekua vallan vimmatusti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2010 - 15:52

Kyllä useampikin eläin, usein koira, olisi hengenpelastusmitalin arvoisia.
Niillä on joku vaisto ja ne käyvät usein levottomiksi ja herättävät talonväen, esimerkiksi
juuri tulipaloissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 00:28

Oikea sankarikoira!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.07.2010 - 22:48

Eipä mainittu minkä rodun edustaja tämä sankari oli. Mutta koirat ovat viisaita.
Meidänkin koira tuli ilmoittamaan meille sisälle kun vauva alkoi ulkona itkemään.