Kesäkukka myytiin minulle nimellä Liisukka. Osaako kukaan sanoa mikä on "oikea" nimi?

Vihreän kasvin lehdet ovat vaaleanvihreät valkoisilla reunoilla. Pyöreähköt. En tiedä kukkiiko kun en huomannut myyjältä kysyä lisätietoja kasvista. Olisiko kukaan viherpeukalo tutustunut kasviin...?

Avainsanat: liisukka kesäkukat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.07.2010 - 23:02

Iselläni ei liisukkaa ole ollut mutta katso plantagen kukista.Sieltä löysin liisukan kotoisin austaraliasta.
Kyllä kuvassa ainakin kukki kynttilämäisiä kukkia.Olen huono koneenkäyttäjä joten linkkiä en osanut sulle laittaa.Huonekasi.Valoisa paikka.Lannoitusta vaativa.

Lisätty: 07.07.2010 - 22:56

Itselläni oli kerran liisukka mutta amppelikukka joka teki pitkiä kynttilöitä.Sitä sanotiin kynttiläkukaksi.Sillä kaksi nimeä. Ei ollut tuo mitä kyselit.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.07.2010 - 21:36

Katsoin tuolta gooklen kuvahausta ja minusta ensimmäinen Liisukka näytti Karjalanneidolta ja sitten toinen lLiisukka oli kyllä oudon näköinen.En kyllä ole varma näistä Liisukoista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 23:05

Liisankukalla on monta lajia.
Oliko kyse ehkä tästä? Plectranthus verticillatus www.infojardin.com/fotos/dis...fullsize=1
Osa Liisukoista kukkii, mutta joidenkin kukat ovat hyvin vaatimattomia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2010 - 07:15

Liisankukka on niitä vanhanajan kasveja. Aika helppohoitoinenkin, sillä joillakin kukka on menestynyt jopa parikymmentä vuotta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2010 - 08:37

En ole koskaan kuullut tuollaisesta, Ahkeraliisa on tuttu kasvi, mutta ei ole sama kuvauksen perusteella. Ahkerallissalla on vihreät, yksiväriset lehdet, muistini mukaan aika vaalenvihreät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2010 - 08:43

Onko taas joku uusi ( muunnos) kukkamalli iskenyt markkinoille..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2010 - 13:59

Voisiko olla joku muunnos Ahkeraliisasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2010 - 15:19

Ihana vanhanajan ahkeraliisa. Eipä se Sinun kukkasi lienee ole.
Mutta nettiä selatessani luin, että Liiuskkoja non monensorttista ja mm. sini-ja punasävuisiä.
Jalostus tuo lisää valikoimaa meille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2010 - 22:27

En ole kuulut,että minua Liisukkaa olisi laitettu myyntiin...en osaa sanoa minkälaista Liisukkaa olet ostanut..aika oudon väriset lehdet...olen minäkin aika tumma...ja vähän vaaleutta harmautta on jo näkyvissä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 00:37

Voi minä olen niin huono viherpeukalo, etten valitettavasti osaa sinua auttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.07.2010 - 22:43

Ahkeraliisa tuli ensimmäisenä mieleeni, mutta se se ei suoranaisesti voi olle, ellei sitten joku muunnos. En ole koskaan kuullut tuon nimisestä kukasta.