Ostaessasi silliä ostatko oikean rasvasillin vai silliä purkissa?

Minä kallistun rasvasillin puoleen,mutta Westa purkkisillikin on hyvää.

Avainsanat: rakkaudesta silliin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.07.2010 - 08:51

Ostan tillisilliä purkissa. Jouluna on sitä "oikeaa"

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.07.2010 - 09:03

Kyllä minä olen jo siirtynyt purkkisillin käyttäjäksi. Ennen sain esimerkiksi Pihlajistossa oikein
tynnyrisilliä silloin ostin sitä., mutta nyt syön harvoin enään silliä ,joten purkki on varattuna.Suola on nääs melkein käyttökiellossa ja ihmeellisesti kahdessa viikossa siihen suolattonmuuteen opin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 09:07

ostan sellaisessa vakumissa olevaa hyväsydän silliä , en kyllä nyt muista minkä niminen se on, mut vihreän värinen muovi siinä on ja siitä teen smetanasillin....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 09:14

Syön silliä senverran harvoin, että silloin kun sitä ostan ostan sen purkissa. Se on muunlaista kätevämpää käytää eikä häviä maultaankaan rasvasillille niin pahasti, että sen takia ostopäätökseni kallistuisi rasvasillin puolelle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 09:16

Yleensä aina purkissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 09:26

Matjessilliä (vaikka Abba) vakuumissa, kevyttä, siitä teen hyvän sillikaviaarin. Pienennän sillin (usein huuhtelen ensin) ihan pieneksi, lisään hienonnetun sipulin, tilliä ja smetanaa tai kermaviiliä, sekoitan ja laitan ruisleivälle, nam. Tämä on minun versioni. Sillikaviaari- hakusanalla löytyy hienompia reseptejä.
Purkkisilliä ostan vain harvoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 09:28

Ostan purkissa mutta joskus kun haluan herkutella menen Turun Torille kalamyyjä Raen tontille ja osta hidän lasimestarin silliä sitä ei voita mikään.. (joskus kun olen muilta pyytänyt lasimestarin silliä tuleekin suutarin lohta josta minä en pidä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 10:12

'arkikäytössä' purkkisilli on kätevämpää (hyviäkin löytyy)
erityisten juhla-aterioiden tekoon yleensä kuuluu kokonaisen rasvasillin hankkiminen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 10:40

Ensimmäisten uusien perunoiden kanssa rasvasilliä ja jouluna rosollissa.Muuten Vestasilliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 12:16

Aika harvoin ostan silliä, mutta kokonaisesta saa parhaan. Aivan samalla tavalla teen smetanasilliä, kuin Cibykin. Silloin tällöin purkkisilliä...varmaankin tällä viikolla sillä uskoisin omasta pellosta jo pääsevän syömään uusia perunoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 12:37

Sillissä on niin paljon suolaa etten osta kovin mielellään. Silakoita sinappikastikkeessa olen ostanut kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 15:27

Sillifilee irtomyynnistä on tämänhetkinen herkku.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 17:24

Kevytsuolattu Islannin silli fileenä on parasta ja säästyy perkuuhommilta, ei tarvitse liottaa, sen kun viipaloi, päälle punasipulirenkaita, smetanaa/ranskankermaa, ja avot.... tosin ostelen myös helppouden vuoksi/säilyvyyden; purkkisillejä, sinappi, sipuli tai sitten ihan sipulisilakoita, vaikkei sillii ookkaan, hyviä tumman leivän päällä (Pälkäneen Aito Perunalimppuviipale esim.), uusien pottujen ja keitettyjen kananmunien kanssa... aahh..:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2010 - 22:47

Joskus ostan sillipurkin...nyt vatasta ostin 2 rasvsilliä ja tein lasimestarin silliä..maistuu niin hyvllä oman maan uusien perunoiden kanssa..ja omasta maasta tilliä makuja antamaan..perunoiden ja sillien päälle..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 06:39

Silliä purkissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.07.2010 - 22:33

Kesällä ostan purkkisilliä, mutta jouluiseen sillisalaattiin kuuluu ehdottomasti oikea rasvasilli itse perattuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.07.2010 - 14:15

käytännön syistä se useimmiten on purkki-silliä, mutta kotioloissa toisinaan nostalgiasyistä kokoknaisen rasvasillin, siinä on vähän askarreltavaa, tulee nuoruus mieleen ja lopuutulos on aina erinomainen ...