Oletko tehnyt elintenluovutus- tai hoitotestamentin?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.09.2008 - 09:20

kyllä ne vanhankin elimet saattavat vielä pelastaa jonkun nuoremmankin henegen, luovutustestamentti on. Hoitotestamenttia en ole tullut ajatelleeksikaan, mutta ny ajattelen.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.09.2008 - 11:07

Elintenluovutustestamentti löytyy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2008 - 12:11

täytyypä tunnustaa etten ole,
vaikka periaatteessa olisin valmis tekemäänkin niin jostain kumman syystä jäänyt tekemättä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2008 - 14:02

Vaimoni teki kymmenen vuotta sitten puolestani, jolloin tulevaisuuteni todennäköisyys lääkäreiden mielestä oli käyttö tutkijoiden pöydällä. Se koski yliopistojen kansainväliseen yhteistyöhön liittyvää tutkimushanketta, johon olisin kelvannut.
Nyt se on historiaa.
EN.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2008 - 16:42

ei ole tarvista tässä iässä vielä. Rahat antaisin hyväntekeväisyyteen, ja vaatteet kaverilleni. Tietokone tulisi mukaan hautaan >;D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2008 - 17:46

No eihän sitä tiedä kukaan missä iässä lähtee täältä, nuorena tai vanhana tai siltä väliltä, no se siitä, asjaan jälleen; en ole tehnyt elinten luovutustestamenttia, enkä hoitotestamenttia. Luulisin et noin sisuskalut on jo sen verran 'rappeutuneet' ettei ne kelleen enää kelpaiskaan kun musta aika jättää (aion ilmeisesti elää ns. maailman pattaaks, kuin metusalem konsanaan), hoitotestamenttia täytyypi viel miettii, en haluu virua tääl elvytettynä kymmeniä kertoja (joka ei todellakaan ole mikään kivuton juttu), jos kerta lähtö ois eessä kuitennii koht puoliin, turhaa... aivan turhaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2008 - 10:21

Empäs osaa vastata. Katotaan sitten viiden vuoden päästä jo olen vielä elossa ja käyn napsussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2008 - 10:49

En ole.Mutta olemme puolisoni kanssa tehneet yhteisen sopimuksen:jos jompi kumpi joutuu sellaiseen tilaan,ettei häntä pysty läketiede auttamaan,esim.vegaaninen tila,kovat tuskat,kärsimykset.Autamme toisiamme vankilan uhalla eli olemme sopineet eutanasiasta.Elinluovutusta emme ole edes harkinneet,paitsi jos jompi kumpi lapsemme tarvitsee esim.munuaisen.Säästämme osamme siis omaisillemme.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2008 - 16:19

elintenluovutustestamentti on. ja muuta testamenttia en vaarmaan tule koskaan tekemään, kun en kuitenkaan osaa päättää mitä kenellekkin jätän kuoltuani. eikä miulla tuota maallista omaisuutta hirviästi uokkaan ja tililläkään sen kummemmin. ; )