Kesähelteen mieliruokasi on?

Lisätty: 05.07.2010 - 17:51

Siiklipotut ja mölökäytys+raikas salaatti. Useimmat keitot ja joskus grillattua broiskua. Nopea kastike perunoille tuoreista herkkusienistä (jos kanttarelleja ei ole), sipulista, tomaatista, pippurista sekä yrttimaustetusta juustosta+ruokakermasta. Kumma kyllä ei haluta syödä mitään tuhtia tai raskasta ruokaa näin kesällä.

Avainsanat: hyvä nopea

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.07.2010 - 17:17

Tuoreista vihanneksista ja siikli-perunasta tehty kesäkeitto on minulle mieluinen ruoka. Mamma teki ja pappa söi useamman lautasellisen. Nam, nam, hmmm!!

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.07.2010 - 17:14

Nopeaa..
Grillaaminen mutta vain maksimissaan pari kertaa viikossa...
uudet perunat ja silli, pihvi tai broilerin koipi... ja siihen kermaviilistä masutettuna kylmä kastike ( mausteet riippuvat siitä onko lihaa, kalaa tai kanaa..)

ja keittoa tulee myös väsättyä.. sitä hieman enemmän..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 17:16

silli, uudetperunat, salaatti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 17:54

No jos nyt kysyt kuuman päivän herkkua, niin viiliä ja talkkunaa minä tänään vielä napsaisen iltapalaksi.
Se on sitä perinneruokaa täällä Keski-Suomessa ollut lapsuudestani asti ja kuulunut kuumiin kesiin.

Sitten kun hellan luo uskaltaa, niin uudet perunat ja suolakala, ei siinä muuta tarvita.
Kesäkeitto sehän on se hyvä kesäruoka myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 18:26

kalaahan se pääasiassa, eri muodoissaan, heiniä paalikaupalla ja nyt sitten noita varhaispottuja melkosen usein mukana

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 22:19

oman maan mansikat kouratolkulla oli nyt iltapana njam.....mut smetanasilli ja uudet potut ovat niin kesä herkkua sekä grillatut isot herkkusienet täytettynä yrteillä ja juustolla .... mut..nyt kyl herahti vesikielelle ...eikun hieman lisää vaan noita herkkuja siis mansikoita ja kohta jo saakin sekaan mustikoita jot mikä sen parempi jälkkäri herkku ..ja herkkupäivänä lisään noiden marjojen päälle nokareen kermavahtoakin niin juhlaruoka on valmis...jotta ei sen ruan tarvitse olla monimutkaista , kun se on niin hyvää ja vie kielen mennessään ... eikös :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 23:23

Kyllä viikonloppuna mökille tie vie ja se parinteinen uudet perunat, tillä ,silliä ja vähän rehua. Seuraavana päivänä toivottavasti häkäänkuolleita miikkuja ja seuraavana grillaten. Eiköhän sillä pikkipoika pärjää ja mikäli ilmat suo niin kierros uusiksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 07:42

Kyllä se on silli,pottu sipuli,kukkakaali,tomaatit ja raikas vihreä salaatti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 08:08

Raikas viili.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 08:24

Kylmä kasvissosekeitto tai sitten jogurtti, ei oikein innosta valmistaa minkäänlaista ruokaa kotona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 10:15

päiväsaikaan gazpacho-keittoa jääkaapista ja illemmalla fetasalaattia hyvän leivän kera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.07.2010 - 23:23

Oman maan perunat ja kaikkea herkkuja esim. oman kesäkurpitsaa..lisukkena..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.07.2010 - 20:33

Kevyttä, raikasta ja maukasta. Uudet perunat suoraan maasta ovat parhaimmat oikean voin kera. Ja lisukkeeksi jotain kevyttä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 08.07.2010 - 22:19

Keitetyt uudet potut lohkoina syvälle lautaselle, päälle hieman suolaa ja reilusti voita. Sitten silppuan ruisleipää sekaan ja maitoa päälle. Eipä siihen sitten muita lisukkeita tarvitakkaan.