Parga

Näyttää siltä että on pakko heinä-elokuussa tehdä taas yksi Välimeren reissu. Onko kokemusta Pargasta lomapaikkana, siellä olisi 2 hotellia tarjolla eli Tropical ja Eleni. Onko noista kokemusta, ovat kylän laidalla? Ihan tuntematon kylä tuo Parga, mietin mahtaako olla sietämättömän kuumaa keskellä kesää. Entä mitä retkiä olette mahdollisesti tehneet?
Toinen mahdollisuus on Paleochora Kreetalla mutta lento on tosi varhainen eli 06.15 lähtö. Se kauhistuttaa!

Lisätty: 05.07.2010 - 11:17

Se toinen majapaikka on Eleni....

Lisätty: 05.07.2010 - 12:21

Helle vaivaa... korjauskin tulee väärin eli Elena....

Lisätty: 05.07.2010 - 14:22

Selvää ettei missään yhdessä kylässä viikkoa viitsi viettää olemalla hotellilla tai sen läheisyydessä. Retkimahdollisuuksia tuolla näyttää olevan eli meriretkiä Paxoksella, Korfulle jne. Lentoaikataulu on hyvä, ei liian varhaista lähtöä, sekin merkkaa jotain. Hotellit ovat myös aika uusia.... mikään murju ei innosta, siinä pilaa lomansa.

Lisätty: 15.07.2010 - 10:36

Tarkennan eli lähtö klo 08.45, se on ihanteellinen. Kentällä on syytä olla 2 t aikaisemmin, ja jos lähtö on klo 06.15, se tietää tosi aikaista ylösnousua. Kaikki eivät lähde kentälle hiukset pystyssä ja siistiytymättä!

Avainsanat: vaikea valita

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.07.2010 - 16:02

Paikoista en tiedä, mutta kuumaa siellä on tähän aikaan kesästä. Jos sitä sietää niin ei kun menoksi.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.07.2010 - 11:16

mikäs sellainen pakko on ?

heinä-elokuu on aika huonoa lomailuaikaa Välimeren ranoilla, kuumaa, pölyistä, kuivaa, pensaspaloja yms. kotimaassa useimmiten paljon mukavampaa ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 13:28

Parga on pieni mukava kylä manner-Kreikassa. Rantaelämästä pitävälle löytyy kaksikin hyvää paikkaa eli toinen ranta on ihan kylän kupeessa, pienen vanhan linnoituksen takana. Toinen, isompi ranta on kauempana ja sinne pääsee hyväjalkainen kauniin oliivilehdon läpi kävelemällä tai helpommin pienellä laivalla.

Parhaiten pääsee lähiympäristöä katselemaan, kun vuokraa auton. Pargan kylässä ei kokonaista viikkoa oikein saa kulumaan ellei ole intohimoinen auringonpalvoja.

En muista hotellin nimeä, missä asuimme, mutta se oli viehättävä rivitalotyyppinen ja sitruunoita sai oikein luvan kanssa poimia terassille ulottuvista puista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 17:36

Likeltä liipannut maantietä joskus:
maps.google.fi/maps/place?ft...mp;iwloc=A

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.07.2010 - 10:33

Kiva paikka.Oltiin lähisaarilla (Paxos ja Antipaxox) ja tehtiin veneretki ns. kuolleiden kaupunkiin.Satamasta paikallisen veneeseen ja menoksi.Ihan omia retkiä.Kylän rannasta voi kahlata tai uida läheiselle pikkusaarelle. Oltiin vuosia sitten äkkilähdöllä ja saatiin ihan ok hotelli jonkin matkan päästä rannasta.Mikäs siinä aamulähdössä on vikana, ehtiihän ajoissa perille...... Mukavaa lomaa.