Huh, hellettä. Kuinka viilennät oloasi?

Lisätty: 04.07.2010 - 20:19

Töissä oli tänään turkasen kuuma. Vesi valui selkääni pitkin koko päivän ja iltapäivällä tuli heikko olo. Tajusin, etten ollut itse muistanut juoda tarpeeksi. Siispä neste on tärkeää. Sitten kädet lavuaariin ja kylmää vettä valutetaan hanasta ranteiden sisäpuolelle, valtimoiden päälle. Jonkun ajan päästä helpottaa. Kotiin tultuani tässä illan mittaan olen käynyt kolmesti viileässä suihkussa. Syönyt vähän suolaista ja juonut mehua sekä kivennäisvettä. Nyt on ihan hyvä olo, fyysisesti.

Avainsanat: olo huono helle

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 05.07.2010 - 14:28

Sumutinpullolla vettä niskaan ja välillä viileän betonin päälle seisomaan.

Kysyjän kommentti

Kiitos hauskasta vihjeestä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.07.2010 - 19:38

No nyt on semmoinen olo just et viilennystä tarvii..

Olen menossa viileään kylpyyn muhimaan hetkeksi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 19:46

Hetkeksi varjoon tai suihkuun, jos kovin kuumaksi olo käy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 20:44

Järveen,järveen tieni kävi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 20:48

Viilennän oloani suihkussa ja istun varjossa,tänään on ollut tosi kuumapäivä.Rullaverhot ovat olleet kokoajan alhaalla,meillä on sisällä sopivan viileää.Matkan jälkeen en ole vielä edes lähtenyt rannalle niin väsynyt olin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 21:51

no eipä vielä ole alkanut ahdistamaan, täälläpäin hypätään mereen jos siltä alkaa tuntua ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 00:35

Suihkuun ja mereen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 07:52

Meillä on hyviä viileitä paikkoja useampi.Toi viileä suihku on jokaisella ja se toimii aika hyvin.Siinä ei pääse hukkumaan ja raikastaa,samalla kostuttaa.Uimaan menen silloin tällöin.
Meillä sellainen alakertakin vaikka ovet ja ikkunat ulos auki,ei lämpö nouse yli 20+.Se tuntuu kun tulee pihalta sisälle.Siinä kiikkustuoleja, siinä kiva istua ja keinua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 08:58

Suihkuhan se on poikaa, jos on mahdollisuus mennä sinne, silloin tietysti kun on kotona.
Ulkona haetaan varjopaikkaa. Minusta on tänä vuonna tuullut jonkun verran, joten varjoisassa
paikassa voi istuskella.
Ja eikun vaatteita vähemmäksi, no ei nakuna voi olla, mutta kangaslaatuakin kannattaa katsoa, mitä
yllään kantaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 10:30

matkustaessa autolla on viileetä, kun on ilmastointi , kotona on viileetä , kun on tuo lämpöpumpu joka viilentää ja terasseja on varjonkin puolella jossa käy kiva tuulen väre , mutta reissussa tuli kyllä käveltyä sellaisissakin paikoissa , joissa vain möllikkä paistoi , eikä saanut kunolla varjostusta , joten savetit olivat hyvä ja viilentävä apu sekä juotavapullo jossa vesi pysyi kylmänä oli myöskin hyväksi .. kuumimmillaan matkustettiin paikasta toiseen .. tuolla reisussa ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 12:52

Eilen illalla mentiin koko perhe uimaan ilalla kello 20.00 ja tultiin joskus 21.15 pois uimasta tosi ihana viileys tuli iholle.Tänänkin menen jos siihen on mahdollisuus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 14:40

Eilen viilensin menemällä vihdoin uimaan, siis talviturkki heitetty täällä Suomessakin. Kuulemma Rodoksella uimista ei lasketa :-)