saitko helposti asuntolainan ?

tulot,menot jne

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.07.2010 - 14:58

Laina oli aikoinaan helppo saada, verraten siihen, miten paljon vaikeampaa se oli maksaa pois.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.07.2010 - 13:52

siihen aikaan kun minä olin asuntolainoja tarvitsemassa se ei ollut mitenkään erityisen helppoa ja korot ja muut ehdot tosi kovia

lainamäärä sai olla max 40 % hankintahinnasta, korko 7,5 % , laina-aika max 8 v

vähän erilaisia lukuja taitaa olla tänään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 14:39

Kyllä tyttäreni lapset saivat ainakin helposti lainat asuntoihin..ja nykyään on korotkin halvat..että ihan hyvä otta lainaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 15:39

Vaikeinta oli 40 vuotta sitten löytää pankki jossa oli rahaa. Aina pankinjohtaja sanoi "ei ole rahaa?"
Tuskin olisin mennyt kyselemään jos olisi itsellä ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 15:53

No en ole tarvinnut, ja mieluummin maksan kaikki käteisellä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 17:05

Ei se 70-luvulla niin kauhean helppoa ollut. Valmistuva asunto ei silloin kelvannut vakuudeksi, vaan piti olla takaajia ennen kuin laina irtosi. Kaikista pankeista ei ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 17:28

Ei 70 luvulla laina tullut kuin takuita vastaan.Sitten 90 alussa olisi saanut vaikka kuinka .Joku antoi kun toinen hylkäs.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 18:46

Helposti on laina aina irronnut, kun on ollut vakituinen työpaikka ja tuloihin nähden lainantarve on ollut jokseenkin kohtuullinen. Viimeksi olen ottanut asuntolainaa 2004 ja seuraavaksi olisi tarkoitus ottaa remonttilainaa, joka sekin kytketään tuohon asuntolainaani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 03:44

Kyllä pankki sen aikoinaan myönsi. Mutta minusta tuntuu että nykyisin laina on vielä helpompi saada.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 10:12

on ollut aina helppoa saada asuntolainaa .. ensin oli pieni osake joka maksettiin muutamassa vuodessa pois , sitten hiukan isompi ja nyt tämä omatalo joka on myöskin maksettu ja siis ikioma ... se vain hiukkasen hymyilyttää , et silloin kun lapset olivat pieniä ja tilaa ois tarvittu enenmän, mutta ei uskaltanut ottaa lainaa isoa asuntoa varten , oltiin hyvinkin ahtaasti , kun taas lapset muuttivat maailmalle asutaan tällä kahdestaan otton ja onnin kans hyvinkin tilavsti ...mut hyvä puoli on , et lapsenlapsilla on tilaa sitten olla mummilaan tullessa ... :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 12:58

No kyllä se aikoinaan oli niin kun lainaa haettiin että pankkia piti vaihtaa että lainan sai.Nyt laina jo maksettu et talo on oma ja iso oma piha.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.07.2010 - 14:21

Saimme helposti kun talous oli kummallakin kunnossa eikä minkäänlaisia luottomerkintöjä. Nyt tuo laina on jo hoidettu poiskin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 14:34

kaksi vuotta sitten hain ekaa kertaa asuntolainaa. sain sen heti ja ilman "takaajia". toista ei toivottavasti ikinä enää tarvitse hakea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 23:59

Asuntolainan aika ajoittui 70-luvun loppuun, joten yksityiskohtia en enää muista, mutta omaa pääomaa piti olla huomattavasti enemmän kuin nykyisin. Laina-aika taisi olla reilusti alle 10 v. Lainan saanti on nykyisin huomattavan paljon helpompaa.