Mitä erikoista on englantilaisilla kilteissään?

Lisätty: 04.07.2010 - 15:19

No tässä on tullut mummolle sitten moka, kun värkkäsin sen yhdestä kuvasta, missä Walesin prinssi on edustettuna kiltti yllään. Hänellähän on mm.arvonimi Walesin prinssi (1958).
Kysymyksen tekijäkin oli laittanut kysymyksen tuohon muotoon. On vähän vitsikäs vastaus.
Jos minä puhun prinssi Charlesista, puhun englannin prinssistä, kuten moni muukin ehkä.

Avainsanat: kiltti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.07.2010 - 07:23

Tuhmat tytöt tietävät mitä on kiltin alla, ja tieto on tyystin tarpeeton kilteille.

wiki.answers.com/Q/Do_Scots_...heir_kilts

Kysyjän kommentti

Vastauksessa oli, että kiltt-hameen reunassa on ´pieniä painoja, jotta ne "kruununkalleudet" eivät esimerkiksi päivettyttyisi liikaa, jos helmaa vähän tuuli pyörittäisi.
Eihän tämä ollut ollenkaan tuhmaa, kun kerroimme kaikki niin hienosta, niiden rakkaiden lasten nimet.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.07.2010 - 21:56

englantilaisilla ei taida kilttiä olla ollenkaan, sen sijaan skotlannin pojillahan se on jonkinlainen kansallispuvun vastine ja siihen kuuluu:

Vyötäröltä roikkuva nahkapussukka, sporran, on tärkeä osa kilttiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.07.2010 - 01:18

Eikös kiltti kuulu skoteille. Hakaneula kenties.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 09:01

No eihän heillä ole kilttejä kuuluvat Skoteille...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 11:58

Kiltti on skottimiesten kansallispuku.Pääsisimpä kiltin alle kurkistamaan.nyt taidan olla tuhma tyttö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 18:36

engelsmanneilla ei ole paljon muuta kuin fish&chips,mutta skottien kilttien alla on muutakin kuin...olen meinaan kurkannut,enkä kerro,enkä todista näyttämällä valokuvaa B-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 19:48

Siellä kiltin alla ei ole lainkaan housuja, että ainaskin tuuletus kilttiä käyttävillä pojilla pelaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 04:04

Kilttiä pidetään yleisesti skotlantilaisena kansallisvaatteena (myös muualla Britanniassa käytetään kilttiä) joka on levinnyt ympäri maailman. Se kiedotaan vyötärön ja reisien ympärille siten, että kangas tulee kaksinkerroin vartalon etupuolelle. Miehellä kiltti aukeaa oikealta, naisten hameet vasemmalta. Kiltti suljetaan yleensä soljilla. Kiltti on melko lyhyt, polven korkeudelle tai juuri yläpuolelle. Kun kyykistyt, kangas ei saisi koskettaa maata. Kilttejä on tosin viime vuosina suunniteltu eri pituisina.

Iänikuinen kysymys on, mitä kiltin alla käytetään. Perinteisesti ei mitään, mutta jokainen päättäköön asiasta itse. Asian todellista tilaa ei kannata muille kertoa tai näyttää, antaa heidän mielikuvituksensa luoda ihan omia ajatusmallejaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 10:53

Englantilaiset eivät käytä kilttiä, se on skottien asu, joten kysymys on virheellinen.
Oikea vastaus= englantilaisilla ei ole kilttiä.