Meillä on lattialla kasa palikoita lastemme ja vanhempiemme hývin tuntemia. Mitähän ovat ja miten nimi on syntynyt?

Avainsanat: leiki hyvin

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.07.2010 - 15:58

The Lego Groupin perusti vuonna 1932 puuseppä Ole Kirk Christiansen.
Yhtiö valmisti aluksi puuleluja.

fi.wikipedia.org/wiki/Lego_Group

Nimi: the name LEGO, formed from the Danish words "LEg GOdt" ("play well").

www.lego.com/eng/info/defaul...=timeline7

Kysyjän kommentti

Kiitos Jumppis, että olit nähnyt vaivaa Legojeni kanssa, näinhän se selvisi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.07.2010 - 22:15

Ole Kirk Christiansenin keksimiä lego-palikoita olettaisin olevan lattiallanne.
Nimi Lego tulee tanskan sanoista ”leg godt””, leiki hyvin.
www.tekniikkatalous.fi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2010 - 22:18

legoja taisit tarkoittaa

Sana Lego tulee tanskan kielen sanoista 'leg godt'

(mun vanhemmat ei kyllä taineet legoja tuntea)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.07.2010 - 01:05

Taitavat olla niitä hunajaa maksavia Legopalikoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 08:54

Legothan nuo..
Tuttu juttu, muistan kun tuli astuttua niiden päälle ja se vasta sattui, kun ei oltu kerätty kaikkea pois leikin loputtua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 19:49

Legothan ne siellä lattiallasi ovat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 04:17

Legoja, legoja.

Sana Lego tulee tanskan kielen sanoista 'leg godt', leiki hyvin. Legot keksi tanskalaisen puusepän poika Godtfred Kirk Christiansen Tanskan Billundissa. Hän alkoi vuonna 1949 valmistaa isänsä Ole Kirk Christiansenin kanssa muovisia toisiinsa lukittuvia palikoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 08:15

Tanskalaisten lego-palikoiden nimi tulee suoraan sanasta leikkiä (leka på skandinaviska), leg tanskaksi.

Lähteet:
googlettamatta