Kun kuulet varoituksen karhuhavainnosta kotipaikkasi lähellä, ryntäätkö katsomaan (niinkuin sadat muut tekevä) ?

katso kuitenkin tämä video ruotsista ensin

www.hs.fi/videot/11352371172...amp;sivu=1

olisiko mukava osallistua painiotteluun ?

Avainsanat: karhu uteliaisuus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.07.2010 - 19:17

katsomatta vielä videota, katselisin mieluummin karhuja virtuaalieläintarhassa.
en totta totisesti haluaisi joutua karhun kohteeksi lenkillä ollessa Fiinan kanssa.

Lisätty: 03.07.2010 - 19:21

luulisi pitkäkoipisen hirven pääsevän nopeammin juoksemaan kuin karhun.
lie kuvattu auton uumenista se video.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.07.2010 - 19:24

Vissi asia, en menisi lähellekään.
Olen kerran ollut lammelle viemässä katiskoja, kun noin 40 m päässä
oli karhu, kyllä siinä katiskat lensi lepikkoon ja muorin mahanalus oli
jalkoja täynnä. Huomaa aikaa on jo 28 vuotta siitä.
En ollut tosin yksin, mutta ei kaverikaan ottanut katiskoja mukaansa,
vaan haki ne vesomen kanssa seuraavana päivänä pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2010 - 20:18

Taidan pysyä kotona, minä olen ankara ja voimakas mamma, mutta karhulle toiseksi jäisin, ja en ole ikinä karhuja nähnyt täällä, on meidän kylässä luonnontieteen museo ja täytettynä olen sellaisen nähnyt siellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2010 - 21:50

Onneksi täälläpäin suomea ei tuollaisia petoja esiinny. Pakoon pitäisi mennä ja ripeästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.07.2010 - 01:01

Raakaa touhua. En taatusti ryntää työntämään nokkaani nallukkaisen eteen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 09:03

Eipä karhut tule meitä kohti, ja haluun jättää ajattelemisen siihen...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 10:36

En halunut katsoa loppuun asti videoo.Oli senverran raakaa kituuttamista. Hitaasti kituuttamalla kuolla on mulle niitä järkytyksiä.En halua kenenkään kokevan tuollaista.Nopea lähtö paras. Kyllä kait karhu raatelee ihmistä samallatavalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 13:32

eikös suomalaiset ole luontokansaa jotka pelkää muurahaistakin.kaikki ammutaan mikä eteen tulee tai harakoille myrkkyä ja kissat hirteen.samaa ajojahtia täälläkin pidetään tai metsästys porukat käyvät virossa kiduttamassa eläimiä umpi humalasssa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 16:39

90-luvulla olin Nuuksion maisemissa merkkaamassa keskiviikkosuunnistusten rataa päivällä maastoon ja näin tuoreen karhun paskan. Toimin illalla kisassa lähettäjänä enkä pelotellut juoksijoita.
Sitten kun kaikki olivat löytäneet perille tai ilmoittaneet keskeyttäneensä kyselin oliko karhu havaintoja. Karhu oli viisaampana tyytynyt sivusta seuraamaan.
Joku päivä sen jälkeen tuli esille tuolla Bempölen seudulla ja pääsi hätisteltäväksi!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 18:52

kuis tunnistit jumpis karhun paskan?ettei iolisis ollut tantereella karhukoiran paskoosia?
juoksijat olivat tömistelyllään tietty pelottaneet nallukan karkuun,mutta ei silti video jäi minultkin loppuun katsomati,raaka spel,enkä varmaan kiiruhtais nallehavaintojen perään.
Korkeasaaren karhulinnaan voisi kuskata täytettynä jonkun ruskea karhun.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 19:54

Mieluummin pysyn mahdollisimman kaukana sieltä, missä karhu tai muu petoeläin liikuskelee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 04:23

En säntää katsomaan. Säntää sisälle ja lyön ovet lukkoon. Pelkään karhuja yli kaiken.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 12:29

Sen verarn järki pelaa eteti kiinnostaisi mennä katsomaan. Ei niitä pahemmin eteläisessä Helsingissä ole näkynyt, ei vapaa-ajan kunnassa Porvoossakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 10:36

kyllä minullee ihan riitti tuo mesikämmen jota katselin ähtärin eläinpuistossa ..olikin suloinen veijari ja niin osas esiintyä , et saatiin katseltavaa ihan koko lipun edestä ... :)) suosittelen kaille , jotka halukkaa haluavat livenä nähdä , käykääpäs katsomassa ... :)