Tappelu 2

Postoperatiivinen delirium

Joillakin potilailla saattaa suurten toimenpiteiden jälkeen esiintyä leikkauksen jälkeistä sekavuutta. Oireet ovat ohimeneviä, mutta aiheuttavat ahdistusta potilaassa ja huolestuttavat omaisia. Oikea diagnoosi ja välittömästi aloitettu hoito oireiden ilmaannuttua edistävät nopeaa toipumista.

ENNALTAEHKÄISY ON MAHDOLLISTA
Sekavuustila on vaikea asia potilaalle itselleen ja myös omaisille. Hyvin alkanut toipuminen leikkauksesta tuntuu yllättäen hidastuvan ja potilaan käytös tuntua vieraalta. Jälkeenpäin potilas voi jopa hävetä väliaikaista sekavuustilaansa, vaikka mitään syytä ei olekaan. Minun syyni oli että haava mätäni sisältäpäin ja CRP oli yli 100 joka normaalisti 10 .
”On tärkeää, että potilas ja omaiset tietävät sekavuuden olevan hoidettavissa ja vain väliaikaisia. Tavallisesti oireet kestävät korkeintaan muutaman vuorokauden, jonka jälkeen potilas toipuu ennalleen”, Minulle annettiin hoitoa 3:: vartian toimesta mustelmia tuli puolin sun toisin ennen kuin saivat minut lepositeisiin 2 päiväksi. Oliskohan rauhoittava piikki ollut parempi vaihtoehto?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.07.2010 - 15:46

No jopas Sinä sekaisit menit, tulehdusarvo oli minullakin pari 3 viikkoa sitten 186 mutta eivät edes sairaalaan jättäneet, sen sijaan syöttivät no juuri päättyi se 3 viikon antibiottikuuri.
Luulen, en ole asiantuntija, että eri lääkkeet vaikuttavat kuhunkin ihmiseen erilaisesti ja voimme henkisesti
mennä jumiin. Tramal lääke oli minulla sellainen, että piti kotona olla vartio vierellä, oli niin kova halu
tehdä pahaa. Lääkkeen käyttö lopetettiin heti.
Jospa Sinulla oli sellainen lääkitys jo päällä, että siihen ei voinut enään mitään rauhoittavaa antaa.
Eihän sitä hävetä tarvitse, kyllä ne lääkintähenkilökunta saa nähdä käytöstä jos jonniinlaista.
Ja varsinkin, jos sen selvinpäin tekee, sittenhän se on hävettävää kun humalaisena siellä
riehuu. Tervetuloa jälleen terveeksi.

Lisätty: 03.07.2010 - 15:50

Minulla ei tullut märkää, munuaisaltaan tulehdukseksi sen sanoivat.

Lisätty: 14.07.2010 - 17:41

Kiitos käyttäjien valinnasta. Joskus voi helpottaa, kun saa kertoa vaikeita asioitakin paperille,
me olemme vain nimimerkkikirjoitteijoita ja eihä noista tiedoista vahinkoa ollut kummallekaan
osapuolelle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 04.07.2010 - 00:51

Kuulehan sinä napsukaveri. Miksi sinä kerrot kaiken tuollaisen täällä. Ihmettelen kovasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 08:45

Voimia vaan!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 19:57

Paranemisia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 04:25

Paranemista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 14:28

Lääkkeiden sietokyky on eri ihmisillä erilainen. Joku viisas lääkäri teki havainnon itsestäni että reagoin lääkkeisiin.