Mitäs tänään syödään?

Meillä kympin kattilassa poreilee tuoreista vihanneksista tehty kesäkeitto. Mukana ruohosipulituorejuusto ja vauvan pään kokoinen kinkamo voita. Makuhermoja jo alkaa kutkutella. Yksi kesän toiveista toteutumassa.

Avainsanat: kesäkeitto

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.07.2010 - 12:41

Kesäkeitto, njamm.. haikaillu sitä tässä jo jonkin aikaa... Tänään aattelin ite laittaa 'kylmän' lautasen: mozzarellaviipaleita, tomaattiviipaleita, basilikanlehtiä, vihreää pestoo, mustapippuria ja öljyä tomaattien ja juuston päälle ensin. Sit tuol ois jääkaapis on noit marinoitui possunkyljyksii, josko niitä sitten grillais siihen kaveriks, tiiä viel nii tarkaan:)

sirkkaliisa: on se makkaranpaistomahdollisuus oikein kirjuutettuna;)

Kysyjän kommentti

Minä vähän noita salaatteja vierastan.
Aikanaan niitä ei juurikaan ollut tarjolla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.07.2010 - 12:22

Ajattelin, että syön tänään vain viiliä ja talkkunaa, oikein hellepäivän ruokaa, mutta "vieras mies tuli taloon" ja laitan uunissa broileria, ranskanperunoita ja raparperikiisseliä jälkkäriksi.
Että ei sen kummempaa ole mummon pöydässä. Jädee jos kärsis linjat illalla ottaa.
Sinä varmaankin kokkaat taas sydämesi kyllyydestä, liekö kala-apajilta vai tuhdimpaa liharuokaa.
Minulla ei ole nyt makkaranpaistomahdollisuutta (onko yhdyssana), kun olen täällä cityssä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2010 - 15:25

Kyllä kesäkeitto on oikein herkullista, just nyt syötynä.Tykkään muutenkin kaikista keitoista, itse tehtynä.Se on juhlaruoka.Kerran tarjosin kesäkeittoa Ranskalaisille vierailleni ja tykkäsivät, koska 8l kattilallinen keittoa loppui.Ensin katselivat mitä on ja sitten ottivat lisää.Tämähän on hyvää.Silloin todella paneuduin sen tekemiseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2010 - 16:53

parilalla tuossa tuli pyöriteltyä kuhaa ja vihanneksia, mansikoita jälkiruoaksi, niillä sitä taitaa tänään pärjäillä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2010 - 17:05

Loimulohta, uusia perunoita ja salaattia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2010 - 21:48

Kotona ihan vaan kevyeti salaattia..Olimme tyttären 45 vuotipäivillä...siellä tuli syötyä kaikenlaista herkkua..vaikka ihan oikeasti ovat vasta huomenna..mutta tänään oli sopiva päivä viettää..kun itsekin lähden huomenna pienelle reissulle..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.07.2010 - 00:53

Nam, maistuisi minullekin. Ruokailu muuttui täysin kun pojantytär tuli yllättäen käymään, kävimme hampparilla ja ranskiksilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 08:59

Eilen nautimme ruokamme Ravintolassa, on onnen tunne kun saa joskus laistaa keittiön...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 12:27

Kesäkeitto no todella hyvää, vesi herahtaa kielelle kun ajatetlen sitä. Täytyis laittaa joku päivä.