TAPPELIN terveyskeskuksessa ?

Kovan tappelun 2 päivän jälkeen sain terveyskeskuksesta lähetteen Keski – Suomen keskussairaalaan
Tappelun aikana kerkesi umpisuoli puhjeta joka leikkauksessa todettiin. Olin sairaalassa 3 viikkoa josta takaisin terveyskeskukseen viikoksi. Nyt istun kotona 7cm pitkä 6cm syvä tulehtunut avohaava mahassani haavan pohjassa on 3, 3:n cm onkaloita
joita nyt joka päivä käy kodinhoitaja desinfioimassa nyt ainakin 10 päivää. Sitten takaisin sairaalaan. Jos umpisuoli oltaisi leikattu ajoissa se olisi ollut 3 päivän reissu. Puhjennut umpisuoli on tappava tauti (verenmyrkytys )Jos en olisi lyönyt nyrkkiä pöytään missä tilanteessa olisin nyt ? Nyt pääsin tulehdus haavalla jonka hoitamiseen menee varmaan syksyyn. Jos vastaat että tee valitus niin en kerkeisi mitään muuta tekemäänkään.
Onneksi saimme eilen uuden kuumemittarin apteekista, kun olin valittanut Rikkinäisestä 1v 8kk sitten.

Avainsanat: umpisuoli umpilisäke

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.07.2010 - 11:24

Et ole ainoa joka siellä kiukuttelee ja väärää hoitoa sekä diagnoosit arpomalla on tehty. Minä olisin pyörätuolissa jos olisin arvauskeskus lääkäriä uskonut 3 vuotta aikaa. Veljeäni hoidettiin Astmapotilaana, meillä oli sama lääkäri ja kun minulla on Astma niin tietenkin veljelläni myös, keuhkosyöpä veljelläni oli, eli 6 päivää jälkeen kun se syöpä hänellä todettiin, aivoissa monta isoa etäpesäkettä, ja kaatui pahasti ja ambulanssilla sairaalaan ja kuvauksissa todettin se syöpä, 1,5 vuotta Astmana hoidettiin.Minulla oli kuulemma vaan jotain kulumaa kun selkääni vuosia valittelin, suutuin ja maksoin Pulssissa lääkärit ja kuvaukset, ja löydettiin selitys siihen selkäkipuun, selkä on niin rappeutunut työstä että selkäranka painaa selkäydintä, on jäljellä enää selkäydinkanavaa 50 % rinta ja niskarangassa. Nyt en saa oikein mitään tehdä, että saisin jalkani pitää vielä vuosia, pyörätuoli on sitten seuraava istuin minulla jossain laitoksessa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 03.07.2010 - 11:37

Onneksi se auttoi se tappelu. Pakko tänä päivänä on joka paikassa lyödä nyrkkiä pöytään jos meinaa hoitoa saada. Kokemusta on itsellänikin noiden lääkäreiden seurannasta.
Hyvää vointia ja pikaista paranemista sinulle - ja onnea uuden kuumemittarin johdosta.

Lisätty: 03.07.2010 - 11:39

Älä nyt loukkaannu, mutta ihan pakko on lisätä tämä mitä vanhat ihmiset aina sanovat toisesta kun ei ole pitkään aikaan kuullut ja sitten kun on ajatellut toista, hänestä kuuluukin:
Silloin sanotaan: Et sinä ihan heti kuole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2010 - 15:43

Tuli mieleeni vanha juttu. Miehelläni oireili navasta vatsa kipu että tuli hikikarpalot ottikkoon.Tuota toistui 2v ajan.Välillä esiintyi ja tauokoa ja taas uudestaan.Yhtenä aamuna oli tuskainen ja eipä ohits e mennyt.
Mentiin terveyskeskukseen sanoin luukulla että miestäni vaivaa umpilisäke.Kerroin oireista.Siitäkös tuo riemastui,ei ole ,jokin muu.
Mentiin sairaalaan polille ja siellä katsoivat teki kokeita ,teillä on nälkä.Annettiin ruokaa menkää kotiin kyllä se siitä.
Iltasella vielä kipeä menimme takaisin 5 aikoihin.Mieheni jäi sinne ja sanoin että huolehdi itse että pääset tänään leikattavaksi se on umpilisäke mikä oireilee.Soitti sit minulle sairaalasta että nyt sanoivat ei täällä ole leikkaavaa lääkäriä.
Sanoin ota taksi aja Hämeenlinnaan ja mene sinne.Siellä tutkittiin ja sanottiin että illalla heti pian leikataan .Päivä oli perjantai ,pääsi kotiin maanantaina.
Kaveri vieressä kertoi umpilisäkeleikkauksesta toisenlaista tarinaa ja olikin ollut huonompi tuuri.
3kk tippapullon kanssa kulkenut osastolla ja aika huonossa kunnossa.Ihmetteli kun oli hengissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2010 - 16:16

Voi kyllä näitä arvauskeskuksessa käyntejä on minullakin. Aivoinfarkti oli ja terveyskeskus palautti kotiin,
no 50 % näöstä lähti. Hoitoon kyllä HYKS-neurolle pääsin illemmalla, mutta myöhäistä oli.
Samoin kaaduin olkapääni ja tuli pieni murtuma, jota kuvattiin ja kuvattiin. Nyt siinä on iso olkapään repeämä sen seurauksena, ettei kukaan lääkäri ottanut hoitaakseen asiaa.
Ja nyt olen lääkärikierroksessa, seuraavaksi Jyväskylän Keskussairaalaan fysiatrille.
Yhdeksän vuotta kiputilaani hoidettu Helsingissä ja jälleen Keski-Suomessa kierros alkaa.
Joten ei sitä auta köyhän olla kuin nöyrä, ei ole varaa yksityiselle, missä homma hoituisi
ehkä paremmin.
En ole valitusrumpaan alkanut koskaan, vaikka ehkä aihetta olisi ollutkin.
"Kärsi, kärsi, kirkaammin kruunusi loistaa" sanotaan. Onko totta, ken näkee se uskoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2010 - 18:03

Näitä samanlaisia tapauksia tiedän pilvin pimein.Itselläni leikattiin kasvan yliopistollisessa ja meni hyvin siihen asti kunnes tikit piti poistaa terveyskeskuksessa.Sanoivat,että tikit on pois mutta 6vk päästä alkoi haava mätimään kun olivat unohtaneet sinne muutaman tikin ja vain osa poistettu.Kun tai jos sairastan niin kierrän arvauskeskuksen kaukaa ja maksan vähistänikin yksityiselle jossa vielä jotenkin hoito toimii.Vaikka ulkomaillehan ne parhaat lääkärit suomesta on lähdössä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2010 - 20:01

Noi on karmeita juttuja. Ajatelkaa sellaisia ihmisiä, ketkä eivät osaa ja uskalla " lyödä nyrkkiä pöytään".Menen terveyskeskukseen vain, jos viedään väkisin.Muuten käytän lääkäriasemia.Maksakoon, kun vaan saan hyvää hoitoa.Sinne ne eläkkeet sitten menevät.No, mukaan ei kukaan saa tosin yhtään mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 08:43

Tuo on niin tavallista arvauskeskuksessa...
Hyvä että taistelit itsesi puolesta...
Voimia!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 13:13

eihän kukaan ole niiden mielestä sairas nykyään...jo nimikin on terveyskeskus!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 19:52

Se on just niin tuota, kun arvauskeskukseen joutuu menemään. Jatkohoitoa ei saa kuin tappelun jälkeen jos sittenkään. Paranemisia sinulle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 14:26

Turhaan niitä paikkoja ei kutsuta sanalla arvauskeskus. Joskus se arvaus menee aika lähellekin tai jopa nappiin.
Taannoin väittivät (hoitaja koska lääkärille ei päässyt suoraan) että flunssa kestää 7 viikkoa!! Eli ei muuta kuin kotiin odottelemaan ihmeparantumista ja töihin joka aamu.
Menin yksityiselle Diacoriin, poskiontelotulehdus ja ontelot täynnä.... lääkitys ja 3 pv sairaslomaa.