Suosikkirunoilijani on poissa, tunnetko hänen tuotantoaan?

Kansanedustaja ja runoilija Tommy Tabermann menehtyi vakavaan sairauteen 62-vuotiaana.

Pieni laulu ihmisestä
Ihminen tarvitsee ihmistä
ollakseen ihminen ihmiselle,
ollakseen itse ihminen.
Lämpimin peitto on toisen iho,
toisen ilo on parasta ruokaa.
Emme ole tähtiä, taivaan lintuja,
olemme ihmisiä, osa pitkää haavaa.
Ihminen tarvitsee ihmistä.
Ihminen ilman ihmistä
on vähemmän ihminen ihmisille,
vähemmän kuin ihminen voi olla.
Ihminen tarvitsee ihmistä.
(Maa, 1987)

Jos pidät hänen tuotannostaan, mikä on sinun suosikkisi?

Avainsanat: tommy tabermann

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.07.2010 - 08:06

Tänä aamuna herättyäni se olikin ensimmäinen surullinen uutinen. Enkelin siipien havinaa hänelle. Monestakin runosta pidän. PateT tuossa edellä jo kirjoittikin yhden parhaista.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.07.2010 - 00:43

paremmin tunsin Tommyn kuin hänen tuotantantoaan,
usean vuoden ajan meillä oli yhteinen kantapaikka,

tällaiset uutiset vetää aina hiljaiseksi
surku juttu kaiken kaikkiaan

ps. Syksyllä Otava julkaisee Tabermannilta vielä runokokoelman Amen. Samoin syksyllä Otavalta ilmestyy toimittaja Juha Nummisen kirjoittama kirja Lähikuvassa Tommy Tabermann.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2010 - 00:48

tuotantoa en paemmin tunne mutta lappeenrantasalissa kävin hänen luennolaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2010 - 01:35

Tulit elämääni hiljaa hiipien.
Arasti, ujosti,
sanoillasi kosketit.
Tulit sydämeeni varkain.
Puolet veit,
puolen annoit,
täysikö olen nyt.
Sydämeni sivuäänen sai.
Sydän herkeämättä lyö,
oli päivä tai yö.

ikuinen rauha hänen muistolleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2010 - 07:26

Tommi oli miellyttävä ihminen.Sitä katselin telkkarista jos tuli jotain ohjelmaa. Miiieleeni jäi viimeinen haastattelu telkassa .Siitä jäi minulle monta mietittävää asiaa.Puhuttiin mieheni kanssakin tuosta haastattelusta.Se oli kun sovinto ,hyvästijättö ,itselle ja kokoelämälle.Hyvin tasapainoinen kaikille, elämässä.Kuitenkin aina yllätys.Nyt rauhaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2010 - 07:40

Tommy Tabermannin perhe toivoo itselleen sururauhaa, joten olen aivan vieras ja sivullinen napsun sivulla ottamaan kantaa hänen tuotantoonsa. Kunnioitan hänen muistoaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2010 - 08:19

Tänä aamuna tuli luettua, en meinannut uskoa..
Tommy runoja on tullut luettua kyllä, tuli joskus sähköisessä muodossakin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.07.2010 - 11:13

Suorastaan järkytyin kuin luin aamulla lehdestä.
Hänen runonsa ovat aina olleet lähellä sydäntäni. Minulla on hänen lasejaan, taulujaan ja runojaan vaikka millä mitalla. Muistot ja runot säilyy.
Lämmin osanottoni hänen poismenostaan kaikille teille joita se koskettaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2010 - 18:29

Tommyn runosuoni lakkasi pulppuamasta. Olen hänen tuotantoaan lukenut ja yhä enemmän ihastunut sen sanomaan. Olkoon hänen unensa rauhaisa, mutta sanan kauneus jää ikuisesti elämään.