Onkohan näin?

Elämässä onnistaa kun vain jaksaa ponnistaa!

Avainsanat: elämä onni

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.07.2010 - 12:32

riippuu kait myös vähän mistä ponnistaa ja millä ja koska .
mutta yleensä ponnistaminen / ponnistelu auttaa asiassa kun asiassa.
että ei ihan kaikkea odota valmiiksi tapahtuvan aivan itsestään.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.07.2010 - 12:49

Jokainen on oman onnensa seppä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 12:55

Siis jokainen todella on oman onnensa seppä, ja kaikki virheethän opimme yleensä kantapään kautta...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 14:17

Tekemällä oppiiaika paljon.Mutta siinäkin tuo järki mukana.ei kannata ihan turhaan raataa.Mutta olemmehan tänne tekemään tulleet.Vaikka valmistamaan omaa paratiisia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 14:46

Näinhän se taitaa olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 17:58

Ponnistaminen ei aina tuo toivottua lopputulosta, mutta tietääpähän ainakin yrittäneensä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 18:47

vanha saimaanorpan näköinen sipoolaiskalastaja Emil N. tapasi ilmaista tämän asian seuraavasti :

"pyytämättä ei tule lahna veneeseen eikä emäntä taloon"

Emil oli kuuluisa komeista kalasaaliistaan (ja vielä komeammista kalavaleistaan) ja kolme emäntääkin kerkesi torppaansa saamaan (yksi kerrallaan Emil muisti tässäkohdin tähdentää)

eli kyllä se 'omavastuu-osuus' täytyy kunnolla hoitaa ihan itse ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 23:08

Kyllä on, täysin totta. Tuo asenne on minun mottoni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.07.2010 - 11:00

"Toiminta ei aina tee onnelliseksi,
mutta ilman toimintaa ei ole onnellisuutta."

* Benjamin Diwraeli*

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2010 - 17:30

Kun minä nyt katselen pitkän elämäni jättämää jälkeä, arvaa mita?
Enempi minun olisi ollut ponnisteltava saadakseni kaikki mistä joskus ehkä unelmoin.
En saavuttanut oppi- enkä titteliarvoja elämässäni, maallista rikkauttakaan ei ole päässyt
karttumaan harmiksi asti.
En tiedä pappa tarkoitatko rahaa, maallista valtaa ja kunniatekoja.
Olen sanan varsinaisessa merkityksessä onnistunut "ponnistamaan" kolme tytärtä maailmaan.
Ja sen ponnistelun tuloksena on jo lapsenlapsenlapsiakin.
Olen ponnistanut monen elämäkerroksen läpi, lapsuus, nuoruus, keski-ikä ja nyt vanhuus.
Kokemusta on monesta elämänvaiheesta. Olisi nyt aikaa hankkia purjevene tai matkustaa maailman ympäri, mutta vaikka terveelliset elämäntavat ovat olleetkin (jopa ponnistellut laihtuakseni), niin terveyttä
en ole onnistunut säilömään vanhuuteni varalle.
Ja sitä henkistä pääomaa olen kartuttanut, sitä kohti ponnistan yhä edelleen, saisin nähdä uuden maan
ja Lunastajani. Ei kaikki toiveet koskaan ponnistuksista huolimatta toteudu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 16:40

ei pidä paikkaansa,jos elämä on jatkuvaa ponnistelua,niin sitä hyytyy väkisin,menee jo tunnottomaksi vastoinkäymisille.