kuinka monta kirjaa luet vuodessa? ostatko? lainaatko?

mulla tulee luettua 6-8 vuodessa, nykyään kaikki kirjastosta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.09.2008 - 10:35

Keskimäärin viisi kirjaa vuodessa tulee nykyään luettua. Tilaan kirjoja, niitä onkin jo kertynyt kirjahyllyyn lukemista odottamaan. Joskus saatan myös kirjastosta lainata kirjoja. No, jos sitten eläkkeellä olisi aikaa lukea.
"Lukeminen kannattaa aina", Jörn Donner.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.09.2008 - 20:30

mie olen lähinnä lehtien lukija. juha vuorisen kirjat löysin vast vähänaikaa sitten, kun kaveri mainosti niitä hyviksi. siis mä en lue kirjoja juur ollenkaa en varmaan ees yhtä vuodessa. mut jos löytäisin noit vuorisia enempi, ni niitä lukisin ja varmaan innostun muistakin kirjoista joskus, sitä ku ei koskaan tiiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2008 - 21:14

Liian vähän ehtii lukemaan - ehkä neljä kirjaa vuodessa. Ostan mielummin koska kirjastokirjojen laina-ajat menee mulla aina umpeen ennen kuin muistan uusia lainan. Tykkään, että on hyviä kirjoja ittellä varastossa odottamassa milloin ehdin niitä lukea.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2008 - 02:01

300-800. Kirjasto, ostan myös

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2008 - 08:08

Vaihdellut paljonkin vuosien ja elämäntilanteiden mukaan. Tällä hetkellä noin 20-30, on ollut huomattavasti lukuisampiakin vuosia, jos myöskin lähes nollia. Nykyisin pääasiassa lainaan, (hyllytila loppu)

Lisätty: 05.09.2008 - 08:09

uutuuskirjoja ostan, luen ja useimmat pistän kiertoon eli annan eteenpäin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2008 - 15:21

Monta kymmentä. Noin kolme neljäkymmentä. Lainaan kirjastosta ja sitten ostan kirjakaupasta. Välillä saan sukulaisiltakin kirjoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2008 - 17:16

Luen todella paljon. En kyllä ihan kahta tai kolmea päivässä, niinkuin lukematon. Luen myös sarjakuvia, mangaa, lehtiä ym. Lainaan miltein kaikki kirjastosta. Tykkään lukemisesta todella paljon, nyt on keskellä Agatha Christien Idän pikajuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2008 - 19:14

Viimeisinä vuosina en ole ihmeemmin lukenut ja minulla on 'lukemattomia kirjoja', kieh..kieh, tään saa ottaa ja tulkita mite ite kukin haluaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2008 - 14:30

Suunnilleen yksi kirja viikossa, riippuen tietysti kirjan paksuudesta ja muista kiireistä. Lomilla saattaa mennä parhaimmillaan neljä kirjaa viikossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.09.2008 - 19:32

Toisinaan 3-4 viikossa, keskimäärin viisi kirjaa kuukaudessa lisäksi tietokirjoja ja erillaisia www-oppaita tai e-kirjoja.