Savonlinna on kaunis kesäkaupunki. Oletko käynyt ja menetkö oopperajuhlille?

Tosca-ooppera on tänä vuonna tosi suosittu....jo ennen ensiesitystäkin. Lippuja ei varmaankaan enää saa.

Avainsanat: ooppera savonlinna

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.07.2010 - 08:15

Kävin siellä viimeksi toissa lauantaina mm. torilla ja Olavinlinnassa. Oopperajuhlille en ole menossa, mutta elokuun alussa Joutsenlampi-balettia katsomaan Olavinlinnaan.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.07.2010 - 08:01

Olen käynyt hyvin kauan sitten, on tuo kotimaanmatkailu jäänyt vähemmälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 08:28

Joutsenlampi olisi ihana katsottava, mutta en pääse enään sinne, tuo roppa laittaa hanttiin, oli
homma sitten mikä hyvänsä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 08:32

Kyllä on tullut käytyä, takavuosian tuli kutsuja sinne, oli "pakko" mennä. Savonlinnassa on tullut käytyä myös muuten mutta ei varmaan kymmeneen vuoteen. Ulkomailla tulee liikuttua enemmän kuin kotimaassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 09:27

kyllä olen Saonlinnan nähtävyydet katsellut taannoin.
en aio oopperajuhlille kylläkään lähteä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 10:14

on sekin pitänyt aikanaan nähdä, nykyisin vältän Savonlinnassa poikkeasmista oopperajuhlien aikana

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 11:05

Telttailuaikoina muinoin viimeksi,kaunis kesäkaupunki,paistetut muikutkin maistuivat etelän ihmiselle,mutta oopperapippaloista olen pysynyt Slinnasta kaukana,lähempänäkin Ooppera.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 12:16

Savonlinnan kaupungin kauneuden tunnustan oikeaksi väittämäksi. Olen muutaman kerran käynytkin ja viihtynyt. Oopperaa olen kerran kokeillut ja tunne on päinvastainen kun Savonlinnan aiheuttama. Nauttikoon oopperasta ken haluaa, mutta minä en.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 15:13

Arvelet aivan oikein. Tocka-oopperaan ei saa enää lippuja. Niin ainakin eräs vanhempi tuttavani kertoi.Sen vuoksi Savonlinnaan suunnittelemamme matka jää meidän perheeltä tänä vuonna käymättä eikä meidän tele vieläkään tutustuutua tuohon niin kauniiksi mainostettuun kaupunkiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 16:38

Anno domino 1987 polkupyöräilimme avotvaimon kanssa Saimaan ympäri (800km) ja kuuntelimme Aidan ravintelissa nimeltä Majakka. Muuten saimme pöytään ranskalaisen nuorenparin. He olivat otettuja kun kuulivat millä pelillä olemme liikenteessä. Sateli kauan kyläilykutsuja Grenopleen.
Viime vuonna menin Helsingistä Savonlinnaan laivalla ja kuuntelimme Kuningas lähtee Ranskaan Majakassa.
Nyt taitaa jäädä väliin?

Lisätty: 03.07.2010 - 15:15

www.napsu.fi/matkailu/matkak...Savonlinna

putte-46 lle: www.tekniikkatalous.fi/raken...325063.ece
www.hs.fi/grafiikka/1135244331766
Tais tulla vahän suunnitelmiin muutoksia kun laivaväylä siirtyy pois Kyrönsalmesta.
www.tiehallinto.fi/servlet/p...aisu=11136

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 17:27

Olen käynyt Savonlinnassa kerran 70-luvun lopussa. Ihastuin sen kauneuteen. Kotimaassakin matkailen, mutta silloin suuntaan suoraan Pohjois-Pohjanmaalle ja Kainuuseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 21:52

En nyt oikein yhdy tuohon ylistämiseen.
Onhan se (pienentyneen) torin rannan seutu hieno, mitä nyt näkee läpiajon liikenneruuhkasta. Parkkipaikkoja ei yleensä sieltä löydä. On aina niin tukkoinen liikenne, kun ne ei millään hyväksy sitä ohitustien rakentamista. Nyt parhaillaan ne sentään leventää sitä avattavaa siltaa, sekä parantaa vähän sille johtavia teitä, mutta itse keskustan läpi kulkeva liikenne pysyy silti onnettomana. Joka pilaa paljon sitä viihtyisyyttä.
Savonlinnan leirintäalueen Vuohimäen mökit (esim. mökki 2) on ikävästi rappiolla (hinnat silti vain kukoistaa) konkurssiin menneen Lomaliiton laiminlyöntien jäljiltä.

Lähteet:
Toissapäivänä nähtyä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 23:17

Olen kuullut että on hyvin kaunis kaupunki, tänä vuonna en ole tulossa ooppera juhlille. Mutta ehkä sitten tulevaisuudessa. On niin paljon menoja, ja niistäkin on pakosta karsittava vain tärkeimmät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.07.2010 - 10:54

Onhan tuolla tullut asuttua ja kaunis on kaupunki ääriltään.
Oopperajuhlien aikana sieltä kannatti lähteä evakkoon, tuli paljon halvemmaksi eläminen ja elintilaa on huomattavasti enemmän. Jo muutenkin ahdas kaupunki on täynnä kuin Turusen pyssy. Ja on edelleenkin.
Kuulin kerran kun helsinkiläisrouva kauhisteli miten kalliita on tomaatitkin Savonlinnassa, Hakaniemen torilta sai kuulemma huomattavasti edullisemmin.
Se on tosi, kaikki hinnat nousevat oopperajuhlien aikana. Hyvä pyytää, ihminen maksaa jos tarvitsee. Oopperajuhlat ovat aina jääneet väliin, ei ole minun makuuni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2010 - 21:51

Oopera juhlissa en ole käynyt,mutta vuosia kakaperin kyllä Savonlinnassa..