mikä on etäopetus???

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.09.2008 - 19:43

esimerkiksi tällaista:

Nettiperuskoulu on Otavan opiston ylläpitämä etäopiskeluun perustuva linja, joka tarjoaa aikuisopiskelijalle mahdollisuuden suorittaa peruskoulun oppimäärän. Nettiperuskoulun etäopetus tapahtuu Muikku-nimisessä verkko-oppimisympäristössä, johon on tehty eri kurssien sivustot.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.09.2008 - 20:00

Lähinnä tarkoittaa mielestäni itseopiskelua annettujen materiaalien avulla ja sitten paikan päällä käydään esim. tenttimässä, näin lykäisesti (mikä harvinaista mulle).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2008 - 01:37

Etäopetuksessa opiskelija voi opiskella esimerkiksi tietoverkon välityksellä myös sellaiselta paikkakunnalta, jota ei mainita koulutuksen järjestämisluvassa.

Se, minkälainen opetus on katsottava etä tai lähiopetukseksi voi olla käytännössä vaikea määritellä. Etäopetuksen ja lähiopetuksen oikeudellisella määrittelyllä on merkitystä lähinnä perusopetuksessa, koska etäopetusta (ja monimuoto-opetusta) voidaan käyttää vain muille kuin oppivelvollisille järjestettävässä perusopetuksessa.

Lähteet:
www.oph.fi/etalukio/lakiteksti.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2008 - 02:10

Etäopetusta on monin tavoin järjestettynä. Voidaan opiskella kokonaan verkossa, tai monimuoto-opetukseksena muun muassa dine-yhteyksien välityksellä, jolloin opettaja voi opettaa samanaikaisesti eri paikkakunnilla oleville ryhmille samanaikaisesti.
Otavan aikuislukio on yksi uranuurtajista ja tuottaa ylioppilaita vuosittain runsaasti.
Myös yliopisto-opintoja voidaan suorittaa itseohjautuvasti verkossa jopa niin pitkälle, että opiskelijan riittää minimissään käydä vain maturiteetkokeessa ja publiikissa pokkaamassa maisterin paperit.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2008 - 11:03

Etäopiskelu on esim.ilmoittaudut jollekin kurssille,sinulle annetaan tehtävät,jotka omatoimisesti harjoittelet ja teet,käyt vain tenttimässä ne koulutuspaikassa.