Tarvitaanko yksiteholasien ostoon esim. Nisseniltä lääkärin resepti?

Avainsanat: silmälasit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.09.2008 - 18:52

Optikon näöntarkastus riittää sekä yksi- että moniteholaseihin. Varaa aika etukäteen niin sitten saat varmasti samalla reissulla valkattua kehykset ja tilattua linssit.

Lisätty: 04.09.2008 - 18:54

Se on aika perusteellinen se optikon tarkastus eli jos on häikkää silmissä, kyllä se sitten passittaa lääkäriin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.09.2008 - 16:30

mun muistaakseni tarttee...

Lähteet:
aivot

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2008 - 16:52

Käsittääkseni ei tarvitse (varsinkin jos tietää minkä vahvuset lasit tarvitsee, ei välttämätöntä tääkään tieto), jos on epävarmaa, niin siellä optikko tarkastaa silmien näön ja sen perusteella valitaan lasien vahvuus, samoin muilla silmälasia myyvillä liikkeillä. Itse hankin jopa kaksiteholasit (tosin eri myymäläketjulta) eikä siinä tarvittu mitään reseptiä, optikko teki tarkan tutkimuksen ja lasien vahvuuden kartotti ja lasit sain. Eri asia on sitten, jos on jotain kummosempaakin häikkää silmissä niin kyllä se optikko sanoo, et "nyt kyllä tarvii käydä silmälääkärin pakeilla".

Lähteet:
Omat kokemukset

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2008 - 18:24

Ei tarvi, kuin rsahaa. Sama ku viinakaupas kävisist, eikä tarvi edes kyräillä, koska oot vaan ostaas silmälaseja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2008 - 18:37

kyllä silmä lääkärissä kannatta käydä vaikka ei tarvisisikaan laseja.esim jos on taipumus diabetekseen se on äärimäisen tärkeää,koska simiin saattaa tulla sairauksia ja on parempi havaita ne ajoissa,tämä on tosiasia,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2008 - 02:14

Ei tarvitse, mutta, jos et ole itse silmälääkäri, niin kannattaa tutkimuksessa käydä, jollet hae laseja vain näön vuoksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2008 - 10:13

Reseptejähän ei tarvita, mutta kysymyksestä päätellen olet hankkimassa ensimmäisiä lasejasi (ainakin 'oikeita' sellaisia) ja niin ollen se optikon tarkastus on ihan hyvä tehdä. Saattaa löytyä jotain sellaista pikkuvikaa jota et itse huomaakkaan kun olet tottunut elämään esimerkiksi vähän vinon horisontin kanssa tms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2008 - 11:11

Optikon määräys riittää.Älä mene Nissenille,mene Speakseaverille ja kysy Outia.