Viherpeukalo-puutarhanapsut ja kaikki te, jotka rakastatte luontoa ja kauneutta. Onko puutarha/piha tai luonto antanut iloja?

Lisätty: 01.07.2010 - 18:49

Kyllä sitä on joskus pieneenkin tyytyväinen, kun tänä aamuna Onnelassa "Marilynin suksien" päällä olevassa amppelissa oli pienen pieni, pikkusormen kynnenpään kokoinen kypsä, makea mansikka. Laitoin sen puoliksi, niin etten suinkaan itse ahminut kokonaan.

Avainsanat: kukka tuoksu sato

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 03.07.2010 - 10:39

Joka aamu ja ilta kierrän tilukset. Jokainen uusi kukka tuo iloa.

Kysyjän kommentti

Näinhän se on. Nauttikaamme kesästä, kukista ja kasveista. kerätkäämme voimia tulevan talven varalle.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.07.2010 - 19:07

ainahan ne, näillä kulmilla voisi käyttää iskulausetta " iloa ja etanoita" ... niitä tarjoaa kesäinen luonto

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2010 - 20:06

Mitäpä muuta luonto meille tarjoaa, kuin parasta mitä sillä on meille annettavana.
Tämä luonto on kuin suuri "kalenteri", joka jokaisella päivän avauksella tarjoaa yllätystä.
Kuten Sinullekin Onnelasi mansikkalöytö. sehän jo on todiste, jos mikä, luonnon uusiutuvasta
kiertokulusta.
Jokainen aamu kun saan herätä tähän ihmeelliseen taika maailmaan, minä kaiken Luojaa
kiitän siitä, mitä luonto jo itsessään tarjoaa.
Sitä puutarhaa ja pihaa ei ole, muuta kuin iso lasitettu parveke ja siellä huomasin kanssa
pelargonia aivan mahtavan kukkarunsauden, kukka oli aivan kivuliaan näköinen kun ostin sen.
Nyt se palkitsee minua, kun olen jaksanut höpöttää ja kastella sitä.
Aivan kuin se vanha pelargonia, mikä loisti mummon akkunallakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2010 - 21:19

Asun Kupittaanpuiston vieressä käyskentelen siellä päivittäin ympärivuoden, usein kamera mukana ja upeita kuvia on tullut napattua kukista puista ja puistosta yleensä..
En tarvitse parvekkeelleni mitään nautin puistossa käyskentelystä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 07:29

Olen nauttinut sielullani tuosta rehevästä luonnosta, joka tuli räjähtämällä.Syönyt metsämansikoita ,niitä tuntuu olevan paikat täynnä.Linnutkin löytänet mansikat.Puutarhamansikat raakoja vielä.Viinimarjat raakileina odottelee elokuuta.Taitaa olla marjavuosi.Luonnonkukat kauniita joka pellon pientareilla. Eilen keräsin apilankukkia,kielonlehtiä,takiaispalloja,tyttäreni kanssa .Rentunruusutkin niin komeina loistivat .Kuinka luonto on noin kaunista ja puhdasta.Sitä ihmettelen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 11:14

Pikkuinen pettymys kasvimaalla,salaatit kitukasvuisia,pitää tatrkistaa mitä perunanvarsien alla on,jo.
Mansikoita saa onneksi torilta ja sinne rientääkin tää nyt.Luonto toivottavasti tuottaa nautintoja,menossa viikonloppuna ihan Repovedelle asti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 14:53

Päivittäinen ilonaihe on seurata omalla pikku pihamaalla, kuinka eri kukat ja pensaat kukkivat ja kasvavat. Juuri tänä aamuna huomasin, että loistojasmike oli avannut ensimmäiset kukkansa ja on ihan kohta kauttaaltaan valkoisten kukkien peitossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 23:37

Voi kyllä, ja tänä vuonna entisiin vuosiin verraten vielä enemmän. Minä olen nauttinut luonnosta enemmän kuin koskaan.