Hyvää huomenta!Kalaeemelit ja-Kaisat,mitä pyydyksiä olette käyttäneet?

Avainsanat: kalanpyydys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 03.07.2010 - 10:27

Isäntää.

Kysyjän kommentti

Varmasti paras pyydys.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.07.2010 - 08:14

Mato onkea vaan käyttänyt... vuosia sitten kylläkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2010 - 08:22

Nolona täytyy tunnustaa, että vaikka vesistön äärellä asumme niin emme ole veneellä vielä järvellä käyneetkään. Eilen illalla vasta saunan päälle talviturkit heitimme ja nyt on kurkku kipeänä. Minä inhoan kylmää vettä. Ennen olin kova kalastamaan, mutta nyt vapaa-aika menee tuossa kasvihuoneella. Meidän toinen mökki on vuokralla ja ne lomalaiset sanoivat uistelleensa kauheasti kuhia ihan tuosta mökkiemme edestä. Täytyy lähiaikoina mennä vesille ja uistelemaan, kun niin tekee mieli paistettua kuhaa. Verkkoja on sekä katiska, mutta koskahan ne saadaan veteen....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2010 - 09:20

Pitkääsiimaa ja uistinta!
Pikänsiiman pään olen sitonut luodolla teltan naruun ja aamuyöstä kyllä sähköttää jos on saalista tulossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2010 - 09:39

Olen käynyt mato-ongella viimeksi joskus lapsena. Kerran voitin arvonnassa hyvinkin laadukkaann virvelin ja se on ihan avaamattomana varstossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2010 - 10:46

vuosien mittaan varmaan kaikkia sallittuja ja muutamaa vähän arveluttavaakin konsteja,

tänä kesänä olen muutaman keraan vedellyt perässä vanhaa rapalaa ilman mitään mainittavaa saalista ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2010 - 11:11

Onkisiimalla ja polvikoukulla sain muutamia vuosia sitten mereltä, Porvoon Pellingistä, veneellä onkiessani n. 5 kilon kuhan. Syöttinä polvikoukussa oli pieni särjen poikanen. Kuha piti ensin väsyttää ja sitten kun sen voimat ehtyivät sain siitä kädelläni kiduksista kiinni ja nostetuksi veneeseen. Isoja ahvenia tuli lisäksi runsaasti.

Olen käyttänyt vuosien aikana useita pyydyksiä mm: virveli, mato-onki, uistimen vetäminen, perho, katiska, verkot, heittokoho, rysä, aikoinaa pikku poikana 60-luvulla oli myös täkyjä, jotka ovat nyt kiellettyjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2010 - 15:34

Olen kalastellut mato-ongella ja joskus kokeillut virveliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2010 - 17:44

Lähes kaikki mahdolliset on kokeiltu. Pitkäsiima, verkko, hauenkoukku, katiska, virveleitä monenlaisia ja onkien eri versioita.
Mukavin on ollut siian onkikalastus. Virveliin onki ja paino, pieni koho joka uppoaa painon avulla. 50 cm pohjasta pari tapsia. Virtainen salmi jossa siika liikkuu. Aamulla saaren rantaa veneen kanssa ja heittämällä onki keskelle salmea. Sitten aamukahville, makkaran paistoon ja saalista odottamaan. Kestää tunnin ennen kuin siiat palaavat alueellen pienen häirinnän jälkeen. Maailman ihanampia ääniä on odottelun jälkeen kelan vinkaus, joka ilmoittaa siikasaaliista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2010 - 21:19

Sattuipas somasti, tänä aamuna olin mato-ongella ja saalis aivan mahtava, 1 särki ja 4 ahventa.
Tuttua hommaa nuorempana . Oli katiskaa, ja isän kanssa pitkää siimaa uistamssa.
Ja uskokoon ken tahtoo, olen heittänyt virveliä ja saanut säynään, jota kukaan ei kyllä syönyt.
Unohtaa ei sovi verkkokalastusta, josta sain kyllä mahtavat sanaryöpyt, kun en osannut soutaa
juuri niin kuin piti.
Tälläinen kalavale tällä kertaa, ne isommat valheet ovat jääneet veteen nostamatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 11:24

Kauan kauan sitten olen ollut turskapilkillä Barösundissa,harvinaista nykyään,kuulemma.Mökkiaikoina kävimme ahventurolla,josta vedeltiin kyrmyniska-ahvenia veneen pohja täyteen.Ukot olivat talvella ajaneet havupuun oksia jäälle ja kesällä kuhisi suurensuuria ahavenia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2010 - 00:00

Minä en kalasta ollenkaan, kun en osaa.