miksi hyvä asiakaspalvelu on tärkeätä yrityksen kannalta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.09.2008 - 17:06

Enpä voi puhua kuin omasta kokemuksestani; Jos saa ns. hyvän palvelun (ollaan kohteliaita, avuliaita, pirteitä, asiantuntevia jne) haluan toistekin asioida ko.liikkeessä/firmassa, mutta jos sieltä saa huonoa palvelua (ollaan yliolkaisia, laiskan näköisiä, hällä väliä, en tiedä, kunhan oon tääl töissä -tyyliin, epäsiististi pukeutuneita, vähiten kiinnostuneita asiakkaan/ostajan tarpeista kuin omasta "viihtyvyydestä", jospa pääsis tostakin kyselijästä nopeesti eroon, niin pääsis esim. kaffitauolle) eli asiakaspalvelija ei ole silloin mielestäni sisäistänyt tätä firman/liikkeen kuvaa eikä toimi ko. työpaikkansa eduksi, jolloin varmasti kaikki vähänkään itseään kunnioittavat asiakkaat eivät enää asioi tässä liikkeessä, oma mottoni tällöin on (vaikka olis vain juuri se minua huonosti palvellut, ja kaikki muut työntekijät ammattinsa osaavia ja hyviä/mukavia jne.), etten tähän liikkeeseen ainakaan tuo rahaa enää yhtään! Ensin mainittuun palaan usein ja mielelläni.
Yksi ihminen/työntekijä voi pilata koko liikkeen/yrityksen maineen, näin on.....

Lähteet:
mä joka päivä töitä teen, joka ainoa päivä liikkeisiin myös meen (matti ja teppo, no heh)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.09.2008 - 14:46

asiakas se on joka viime kädessä viulut maksaa,
tyytyväinen asiakas jaksaa maksaa
asiakastyytyväisyys on kilpailuetu

asiakas on pitkävihainen, kerran suutettu, aina epäluuloinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2008 - 18:45

olen hyvin herkkä marssimaan ulos liikkeestä jos palvelu ei miellytä siis hyvä palvelu on erittäin tärkeää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2008 - 19:38

Jos haluaa, että asiakas tulee toistamiseen liikkeeseen asioimaan ja tuomaan rahaa, kannattaa olla avulias ja palvelualtis. Tyytyväinen asiakas vie taas puolestaan mainosta liikkeestä eteenpäin ilmaiseksi.

Tähän kysymykseen voisi vastata vanhalla sananlaskulla:"Hyvä kello kauas kuuluu, huono vielä kauemmaks."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2008 - 02:09

Hyvä asiakaspalvelu on olennainen osa yritysten kilpailukykyä ja mahdollistaa markkinoilla erottautumisen. Asiakaspalvelu muuttuu kustannustekijästä yhä enemmän tuloksen tekijäksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.09.2008 - 02:17

Hyvä palvelu takaa maksukykyisen asiAKASVIRRAN JA riittävän yrittäjävoiton

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2008 - 11:18

Tyytyvinen,hyvää palvelua saanut asiakas tulee uudestaan ostokslle.