Sääret kuin pylväät.

Minulla turpoaa nilkat ihan kamalasti näin helteillä,sulavat kyllä yön aikana,mutta,kun nousen sängystä niin ovat jo kohta turvoksissa.Onko muilla napsuilla tämän tyyppinen ongelma?

Avainsanat: nilkkojen turvotus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.06.2010 - 08:21

Kyllä näin kuumalla minunkin nilkkani turpoavat, minulla on sellainen puinen rulla jossa jalkapohjiani hieron, vilkastuttaa verenkiertoa ja turvotus vähenee.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 30.06.2010 - 08:20

kyllä näin kesäaikaan sama ongelma, välillä pitää päivällä mennä maate ja heittää jalat yläasentoon niin helpottaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2010 - 08:28

Minulla ei ihme kyllä jalat turpoa. No joskus rankan työpäivän jälkeen kyllä. vaihdan kenkiä päivän mittaan ja pidän jalkoja kohoasennossa. Jokin ananas-tuote poistaa nestettä. Oletkos kokeillut?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2010 - 08:46

Ei turpoa mikään jaloista. Kevyesti vain askeltelen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2010 - 08:47

Ei koskaan ole ollut tuollaista ongelmaa. Johtuuko sydämestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2010 - 09:39

Jalkojen turvotus, väsymys ja särky ovat melko yleisiä vaivoja kuumana kesäpäivänä.
Kun jalat ovat pingottuneet ja turvonneet on paras vilkastuttaa verenkiertoa.
Lämpimällä säällä verisuonet laajenevat ja jalkoihin tulee neste- ja suolatasapainohäiriöitä. Muista siis nestetankkaus!
Sairauksista myös sydämen vajaatoiminta aiheuttaa laskimopaineen kohoamista ja sitä kautta mahdollista jalkojen turpoamista.

www.poliklinikka.fi/?page=53...d=9991216#

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2010 - 13:05

Ei turpoa jalat, mutta sormet kylläkin, kun paiskin puuhommia päivästä toiseen.
Rankkaa työtä kun harvoin tekee. Lihaksia särkee ja alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään. Josko tänä iltana (tai yönä) saisin homman pakettiin?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2010 - 18:09

Onneksi eivät jalkani turpoa edes helteellä.Muista juoda runsaasti nestettä, se ehkäisee turvotusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2010 - 20:42

Kyllä aika usein nykyisin ovat nilkat turvoksissa, johtuen kyllä runsaasta lääkityksestäni.
Haittavaikutuksena niissä mainitaan juuri turvotus. Mutta normaalioloissa en ole
kyllä "paksujalka". Lämpö ja paljon jalkojen päällä oleminen turvottaa kyllä jalkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2010 - 22:42

Ei ole ollut moista vaivaa minulla koskaan. Muutenkaan on kärsi kuumuudesta, mutta tietenkin mieluummin oleilen varjossa silloin kun on kuumaa.
Iäkkäällä äidilläni sen sijaan on ilmeisesti sydämen vajaatoiminnasta johtuen turvotuksia jaloissa, vaikka ei seisoisikan. Joskus hänellä on auttanut puolukan syöminen turvotusta vähentävästi. Kokeilepa sinäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.07.2010 - 20:30

samaan malliin kuin pappa,

eipä ole minunkaan vaivojani kuumasta kärsimiset eikä pylvästelyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2010 - 00:13

Kylvetä usein, niin se virkistää väsyneitä jalkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.07.2010 - 10:16

Neste kertyy herkästi nilkkoihin. Suosittelen nesteenpoistolääkettä.