Juhannusreissulla jouduin Mämmilään. Onkos tuttu paikka?

eli onkos tullut käytyä tällä paikkakunnalla joka on toiminut Mämmilän mallina ?

valperi.blogspot.com/2010/06...mmila.html

Lisätty: 29.06.2010 - 23:33

No enhän minä pitkään sinne Mämmilään (Orivedelle) jumiin jäänyt, hieno Juhannusmatka jatkui vetten päällä kulkien ...

valperi.blogspot.com/2010/06...messa.html

ps. onnistuin välttelemään pahimmat sateet, paria pientä kuuroa lukuunottamatta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.06.2010 - 21:23

Satun tällä hetkellä asumaan juuri Mämmilässä, tosin syrjäkylällä, puukirkonkylässä. Kaunista paikkakuntaa Orivesi on, muutin sinne ensimmäisen kerran Vantaalta 70-luvulla, ja nyt uudelleen pari vuotta sitten. Asunto minulla on ollut siellä koko ajan Eräjärven rannassa. Ja olin siellä juhannuksen...satoi, kuinkas muuten. Rönnissä en ollut.
Olet kuvannut nk. Auvisen talon, joka on aikoinaan ollut vaatekauppana, muistan senkin ajan, vaikka en vielä silloin asunut siellä. Nykyisin talossa toimii Lahjatavara- ja käsityömyymälä, kudonta-asema sekä taidenäyttelytilat toisessa kerroksessa. Sisäänpääsy sinne on ilmainen, kannattaa poiketa jo ihan talon tutustumisenkin kannalta. Talo on kauniisti entisöity arvokas hirsirakennus. Onneksi se on saanut säilyä Oriveden keskustassa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.06.2010 - 02:31

Mämmilä on pieni kylä Pellon kunnassa, Tornionjokilaaksossa En tunne paikkaa mutta luultavasti ohi ajellut että mikäli sillä suunnalla liikuit niin olet voiut joutua vaikka Mämilään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2010 - 02:38

Oriveden kautta on joskus tullut ajettua, mutta pysähtymättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2010 - 03:36

Kyllä Orivedellä on tullut käytyä monjahta kerta, jopa Vallesmannissa syömässä.
"Jykylän ratsitionaalinen" Siitaman pikataival oli myös siellä.

Lisätty: 29.06.2010 - 11:41

"Mämmilän" kultakaivos;
fi.wikipedia.org/wiki/Oriveden_kaivos

en.gtk.fi/ExplorationFinland...jarvi.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2010 - 05:34

Kuvitteellinen Mämmilä on hyvinkin tuttu, ja sitä on tullut selailtua. Mutta Orivesi on jäänyt vähän unholaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2010 - 06:59

En tunne mämmilää on minulle outo kunta. Mutta oriveden ohitse joskus ajettu.Kaunis rakennus tuossa kuvassa oli. Siitä tuli kiva tunne tonne rinnan sisälle.Jotain sykettä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2010 - 08:12

Mämmilä on tuttu Elanto-lehden sarjakuvasta 70-luvulta. Mämmilässä ei ole tullut käytyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2010 - 08:17

Tarmo Koiviston sarjakuvista on tuttu, muuten vielä toistaiseksi minulle käymätön paikka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2010 - 09:27

Orivedellä joskus poikennut, en aina ohi ole ajanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2010 - 09:42

En ole käynyt, kiva nimi paikalla...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2010 - 10:16

Mämmilä minullekin tuttu vain sarjakuvista. Kiva, kun kävit ja kuvasitkin meille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2010 - 22:20

kas kas orivedeltä mekin ..kylläkin vain ohi ajoimme jussinaattona , kun tänne keskisuomeen saavuimme ....täälä muuten tuli sit rankasti juhannuspäivänä rakeita ... oli mielenkiintoinen ilma , ei kylläkään kestänyt kauaakaan, kun kuuro oli ...tulikos siellä mämmilässä rakeita...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.07.2010 - 09:33

Vaikka mämmi onkin suurinta herkkuani, niin en ole kuitenkaan Mämmilässä käynyt jossa sitä saattaisi saada yllinkyllin nautittavaksi. =)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 22:46

Tuttuhan tuo, eikös Mämmilä ole Mummolasta seuraava pysäkki ....