Kenen taiteilijan tuotantoa on sen niminen taulu kuin "Kaski"?

Avainsanat: kaski

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.06.2010 - 08:49

Muistini sanoo että E. Järnefeldt.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.06.2010 - 20:16

Ettei vain olisi kyse Edelfeldtin taulusta "Raatajat rahanalaiset", missä aiheena on tosiaan kaskenpoltto.Etualalla laiha ja likainen pikkutyttö, hänkin työssä mukana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 20:39

Taitelija on ollut Eero Järnefelt, ja öljyvärimaalaus Kaski, toiselta nimeltä Raatajat rahanalaiset
valmistui vuonna 1893.
Taulu kuvaa työväestön kurjuutta, mutta sitä on pidetty myös uskonnollisena teoksena, koska
savu muodostaa pyhimykskehän etualalla olevan tytön pään ympäri.

Lähteet:
google

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 22:41

Eero Järnefelt maalaus Kaski alias Raatajat rahanalaiset , vuonna 1893

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2010 - 08:29

Eero Järnefeltin taulua tarkoittanet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2010 - 08:42

Kaski (Raataja rahanalainen). Eero Järnefeltin realistinen kuvaus suomalaisten työläisten arjesta 1800-luvun lopulta. Nimi tulee kalevalan säkeistä: Tuop on piika pikkarainen, raataja rahanalainen. Vaikuttava teos.