Milloin pallotuolit ovat tulleet markkinoille, ja kuka ne on alunperin suunnitellut? Kenen tuotantoa.

Avainsanat: pallotuolit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.06.2010 - 20:21

Pallotuoli on Eero Aarnion (s. 1932) tunnetuin ja kopioiduin pop-henkinen tuoli.
Sanotaan noin , että se tuli markkoinoille 1960 luvulla. Nimittäin toinen kohta mainitsee, että se
suunniteltiin vuonna 1963 ja toinen vuonna 1966.
.
Pallotuoli on tunnettu futuristisesta , palloa muistuttavasta muodosta.
Markkinoille on tullut lähes täydellisiä kopioita mm. Bubble-pallotuoli.

Proferssori Eero Aarnio on suomalaisen desingerin ja modermin kalustemuotoilun suuria
vaikuttajia. professorin arvonimi hänelle myönnettiin 30.7.2007.

Lisätty: 28.06.2010 - 20:28

tuotannon hoitaa Adelta.

Lähteet:
googlesta. mistäpä muusta

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.06.2010 - 19:28

Askossa niitä oli vuonna -71 kun koulupoikana niitä käytiin ihmettelemässä ja kokeilemassa kun oli jotain niin ihmeellistä...Mutta kukahan lienee suunnitellut jotakin niin motermia ja upeaa...?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 20:17

Suunnittelija on nimeltään Aarnio.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 22:39

Aarnion pallotuolit, sen muistan itse silloin himoitsin niitä en kyllä koskaan saanut olin silloin nuori teini 70 luvulla.
Ja nyt nuo pallotuolit maksavat todella maltaita...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2010 - 08:26

Eero Aarnio suunnitteli -70 -luvun alussa. Lapsena haaveilin sellaisesta omaan huoneeseeni - no, kerran eläissäni on päässyt sellaiseen istumaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2010 - 08:51

Eero Aarnio ne suunnitteli. Olen perinyt vanhemmiltani yhden pallotuolin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.07.2010 - 09:20

Tästä on kyse ja ostaakin vielä voi.
www.finnishdesignshop.com/pa...p;country=

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.07.2010 - 22:59

saahan niitä tosiaan vieläkin, hinta vaan pisti vähän miettimään että jos en sittenkään tilaisi niitä mökkisaunalle (ainakaan kovin montaa)
(Hinta 6,200.00 € / kpl )