Muistaako kukaan kuka on ensimmäinen Miss Suomi, ja minä vuonna se on valittu?

Avainsanat: ensimmäinen miss suomi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.06.2010 - 20:40

Tiettävästi ensimmäiset kauneuskilpailut Suomessa järjestettiin 1919 ja voittaja oli Rauha Aaltonen Porista.
Varsinaiset Miss Suomi -kilpailut järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 1931.
voittaja 1931. Ranghild Nyholm

Vuoden 1941 Miss Suomi -kilpailujen voittajaksi valittiin Sanelma Pesonen (myöh. Vuorre), mutta kilpailun vaatimattoman tason vuoksi hänet kruunattiin vain Miss Messuhalliksi 1941.

fi.wikipedia.org/wiki/Miss_S..._-tulokset

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.06.2010 - 22:29

1931 Ranghild Nyholm itse en elänyt tuolloin, netistä saa kaiken tiedon onneksi..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2010 - 08:29

Muistan Ester Toivosen, hänet valittiin 1930-luvulla (no en tietenkään konkreettisesti muista, koska olen syntynyt huomattavasti myöhemmin). En ole missiasintuntija mutta jotain on jäänyt mieleen, Armi Kuusela Toivosen ohella.
Kun en googlaa, tietoni ovat tällaisia.... eli kerron sen minkä muistan ja tiedän...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2010 - 11:19

Ester Toivosta veikkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.07.2010 - 09:18

Ainoa muisto minulla misseistä on Armi Kuusela - maailman kaunein nainen jo pikkulapsen silmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 10:15

tapahtui ennen minun aikojani joten ei ole muistikuvaa enkä ole asiasta edes lukenut