Onko OK, että virustorjunnan voimassaoloaika pidentyy itsestään?

Ostin jouluna uuden koneen, jossa oli valmiina Avira Free Antivirus, voimassa 1.7. 2010 asti.
Pari päivää sitten voimassaoloaika muuttui itsestään, nyt 1.9. 2011. Onkos kaikki kunnossa vai pitäisikö mun tehdä jotain? Auttakaa viisaammat tietokonetumpeloa!

Avainsanat: virustorjunta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.06.2010 - 12:58

Aviran ilmaiseenkin versioon on tehty viimeinen voimassaoloaika, joka kuitenkin päivittyy automaattisesti pari viikkoa ennen umpeutumista. Joten kaikki on kunnossa eikä sinun tarvitse tehdä mitään. (Avira Free on muutoin ihan hyvä torjuntaohjelma.)

Kysyjän kommentti

Olit ainoa, joka oikeasti vastasi siihen, mitä kysyin, ja annoit hyvää, oikeaa tietoa. KIITOS!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.06.2010 - 12:52

Tuo Aviran Free Antivirus tuote on tosiaan ilmainen. Oikeasta alakulmasta löydät Punertavan sateenvarjon. Hiiren nuoli siihen päälle, niin ilmoitaa tilan ja viimeisen tehdyn päivityksen. Nuoli siihen päälle ja klikkaa hiiren oikeanpuoleista painiketta ja näkyviin tule valinta ruutu eri toiminnoille mm. Start Uppdate jota kautta voit päivitellä Aviran ellei se automaattisesti sitä tee. Avira näyttää toisinaan mainoksensa. Silloin klikkaa vain OK niin homma jatkuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 14:27

Ei kai siitä mitään haittaa ole vaan päin vastoin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 17:40

Kun koneessa on virusturva ohjelma se kyllä ilmoittaa milloin päivitykset loppuu. Sittenkin ne yleensä toimii vaikkei kaikkein uusimpia viruksia pysty tunnistamaankaan. Herjaavat ainakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2010 - 08:31

Ei ole minun koneessa itsestään pidentyneet.