Tiedätkö yhtään keittojuures tai kasvissuikale pakastetta missä ei olisi selleriä mukana?

Selleri on niin voimakas maultaan,että peittää muitten kasvisten aromit.

Avainsanat: selleri voimakas arominen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.06.2010 - 01:49

Näin yön sydännä katsellen löysin Juntulan luomutilan keittojuurespussin, jossa ei ole selleriä.
Pussi on kovin pieni 75 g, ja ostopaikkaa ei ole mainittu.
Mutta onhan ratkaisu siinä, että jättää sellerin pois tai valmistaa itse aineista juuresvihannekset, joka tosin on kovatöisempää kuin sujauttaa pussi keittoon.
itse pidän pienestä sellerin mausta keitosta.

Lisätty: 28.06.2010 - 01:59

Keittijuureskasvislientäkin mainittiin olevan ilman selleriä.

Kysyjän kommentti

Minä en enää pidä sellerin mausta ,nykyään käytänkin tuoreita kasviksia.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 27.06.2010 - 23:13

Olen eri mieltä, itse jos käytän esim. tuoreita juureksia keitossani, niissä pitää ehdottomasti olla selleriä, mutta sitä ei saa olla paljoa. Oletko katsonut näiden valmistajien sivuilta mitä ne sisältää?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 07:45

En ole ajatellutkaan tuota asiaa itse..
Ostan vain ja käytän milloin mitäkin merkkiä..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 08:21

Taitaa tuo asia selvitä parhaiten kaupan pakastealtaalla, missä luet pussien kyljestä, mitä mikäkin sisältää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 09:25

jos vaikka monitoimikoneella suikaloi hirveän ison määrän erilaisia kasviksia ja juureksia ( ei selleriä), veitsellä se saattaa olla työlästä. saa tykkäämistään tuotteista oman sekoituksensa.
pakastaa pikkupusseihin ( rasioihin).
useimmat kasvikset ja juurekset vaativat esikiehautuksen ennen pakastamista.

tai ottaa pois kaupan pakastepusseista sellerin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 12:37

Mielestäni selleri juuri antaa sen varsinaisen maun keittoon.
Voihan käyttää sekavihanneksia tai herne-maissi-paprikasekoitusta jos haluaa välttää sellerin. Eihän ne juurekset tarvitse kait välttämättä suikalemuodosssa olla?
Ainakin hyvinvarustetuissa kaupoissa on pakasteallas täynnänsä erilaisia pakastettuja vihannessekoituksia, eiköhän sieltä löydy jotain sopivaa, hinta tosian saattaa olla korkeampi kuin noilla tavanomaisilla pussukoilla.