Oletteko suihkutelleet mäntysuopaliuosta kasveille kirvojen hätyyttelemiseksi?

Avainsanat: kirvat ja mäntysuopa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.06.2010 - 22:04

Olen joskus sitä keinoa käyttänyt,mutta nyt meillä ei ole ollut kirvoista harmia.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 27.06.2010 - 23:11

Olen kokeillut vaikka mitä - turhaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 05:30

Naapurin viherpeukalo mäntysuopaliuosta suihkupullon kanssa käyttelee ja kertoo onnistuneensa. Itse en ole käyttänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 05:47

Viikko sitten suihkuttelin kun oli nuori kirsikkapuu täynnä kirvoja.Seuraavana päivänä kaikki ötökät kuolleet ja puu voi nyt hyvin!Olen miettinyt mihin se mäntysuopaliuoksen teho perustuu?Ei varmaan mihinkään myrkkyyn vaan saippua jotenkin tukahduttaa ötökät ja eivät pääse liikkumaan kun eihän mäntysuopa ole myrkyllistä...?Ainakin luulen näin...

Lähteet:
Testattu ja hyvin toimii

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 07:41

Olen kyllä käyttänyt kauan sitten, nyt tuo kukkakiintiö on kotona hyvin minimaallinen, on 1 oma kissa ja yksi oli hoidossa toukokuun ajan joten ne kasvitkin siinä sitten meni menojaan..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 08:25

Muistan että joskus olen suihkuttanut huonekasvia, jotain lentäviä otuksia oli tullut kasvin mukana kaupasta. Auttoi kyllä. Iso työ on kyllä suihkuttaa pihapuita ja -pensaita jos niitä on runsaasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 08:36

Olen joskus käyttänyt mäntysuopaa kirvojen häätämiseen ja muistaakseni tehosi kohtalaisen hyvin itse kasvien siitä pahemmin kärsimättä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 10:25

Kyllä olen käyttänyt äitienpäiväruusuun joka oli terassilla ytenä kesänä tässä.Pidin sen hyvänä torjuntana ja kyllä kirvat lähti sillä.Kannattaa kokeilla jos et ole vielä sitä tehnyt.Kerro sitten miten sulla kävi kirvojen kanssa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 10:51

Suihkuttelin mäntysuopaliuosta hyvin laimeana kasvien lehdille ja juurille joitain vuosia sitten tuholaisten poisajamiseksi ja hyvin tuo tehosi. Pikkuiset banaanikärpäset kaikosivat sisäkukista ja kirvat takapilalla aitaruukussa olleista belargonioista. Siksi peesaankin Tuulikkia ja suosittelen hänen laillaan sen käyttöä jos kirvat ovat kasviesi kiusana yhä edelleen .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 20:20

Juuri kävin suihkuttelemassa sekä kirvoihin että tuntemattomaan tuholaiseen liuosta, jossa litraa kohti 2 tl mäntysuopaa, 2 tl fairya ja 2 tl ruokasoodaa. Hyvät kokemukset jo vuosien takaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 00:07

kun meillä ruusut täyttivät pihan ne kirvatkin olivat varsinaisena riesana, mäntysuopaliusta käytettiin litratolkulla ja kyllä se tehosikin, jotenkin se saippuliuos kuivuessaan 'paketoi' nuo pikkuvintiöt elinkelvottomaan tilaan ....