Jos maksan pankkisiirrolla euroina niin muuttuuko ne automaattisesti Viron kruunuiksi siirtyessä virolaiselle pankkitilille?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.06.2010 - 19:55

Jos maksaa Viroon pankkisiirron, niin ei tarvitse maksaa pankin käsittelykuluja ym. maksuja jos valitsee maksutavaksi sepa maksun. Sepa maksun voi maksaa ilman ylimääräisiä kuluja eu maahan. Tarkeää on, että maksettava summa on euro määräinen.

en tiedä pitäneekö tuo paikkansa, vanha juttu tällä sivustolla:
www.geocache.fi/bulletin/vie...&t=322
kannattaa kysyä pankista missä asioi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.06.2010 - 19:58

Niin ymmärtäisin, jos esim itse olen virossa ja käytän heidän ottoautomaattia saan sieltä Viron rahaa..

Lisätty: 28.06.2010 - 07:47

Se on totta vaikka nostan rahan ulkomailta niin pankki on nyhdännyt melko summan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.06.2010 - 23:08

Olen itse joutunut maksamaan Ruotsin kruunuina olevan laskun. Silloin pankissa muunnettiin se eurokurssiin jonka mukaan maksu suoritettiin. Nykyistä käytäntöä en tiedä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 04:12

Tässä on "nallen" pankin ohje;
www.sampopankki.fi/fi-fi/Hen...aille.aspx

(pankit ovat rahan käsittelyn ammattilaisia ja ottavat omansa välistä)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 08:40

SEPA:n liittymisen mytä pitäisi onnistua ihan hyvin, mutta pankista kannattaa tiedustella tarviiko summaan lisätä jotain pankin kuluja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.07.2010 - 10:16

riippuu siitä vastaanottajan tilistä, jos se ei ole nk. valuuttatili, muuttavat tilisiirtosi kruunuiksi (vielä tämän vuoden ajan)