Matin palkkaan +3000€/kk?

olisitte maksanu edellisestä hommasta kunnon palkan, kateelliset.

www.uusisuomi.fi/kotimaa/958...E2%82%ACkk

Avainsanat: yleensä työstä maksetaan palkka.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.06.2010 - 11:51

Mänelle ollaan maksavinaan palkkaa niin Mattikin on tekevinään töitä

Kysyjän kommentti

Sehän riittää kun, on työnantajan käytettävissä valtion virastoissa noudatettavana työaikana.
(Entisen esimieleni loru)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.06.2010 - 13:46

Niin niillä toisilla...
Ei kateutta ollenkaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2010 - 14:37

suojatyöpaikaksikin veikattu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2010 - 16:21

Oikeasta narusta työnantaja vetäisi, jospa nyt saisi runsaammin raha-apua valtiolta.
Matti on Matti palkkoinenensa, luulisi, että matkakorvauksia ei makseta, kun televisio
näytti Matin kävelleen suoraan työpaikkaansa. Niin ei ainakaan tältä matkalta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2010 - 16:41

Matti sai tarpeekseen työpaikkakiusaamisesta ja vielä nälkäpalkalla!
Kateutta Suomessa tuskin on, kun paperiliiton johtaja laukaisi uutisissa 90-luvun pahimman laman aikaan kun työttömiä oli 600 000, että paperityöläisten pitää saada reilu palkankorotus lakon uhalla siksi, että maassa olisi edes yksi ryhmä jolla menee hyvin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2010 - 16:51

Tasan ei käy onnen lahjat!
Onneksi onni ja menestys on kaksi eri asiaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2010 - 19:12

Eipä ole Matilla ainakaan matti kukkarossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2010 - 20:32

Täällä maksetaan aina liian vähä.Vähän saa se paljon pyytää.Ei käy kateeksi ,ei Matilla vapaaikaa ollut omille.Hän asui työpaikalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 01:29

hyvä juttu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 08:44

Matteja on niin monta... mutta jos pääministeriä (ex) tarkoitetaan, ansaitsi kyllä palkkansa kun koko elämänsä oli työsuhteessa kiinni (eli ei yksityiselämää lainkaan).
Kateus vie kalatkin vedestä... vanha suomalainen sananlasku...

Lähteet:
en avannut linkkiä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 17:30

Eipä tuo Matin palkka oo miun leipää leventänyt aikasemminkaan, joten ihan sama. Kait se palkka on miestä myöten. Eletty on ennekin ja eletään vieläkin.

Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 19:08

Ei ole ainakaan Mattia kukkarossa, Matti on Matti. Eikai tuohon voi oikein muutakaan sanoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 21:10

Toivottavasti Matti on tulevassa työssään palkkansa ansainnut. Tämä ei ole kateellisen puhetta vaan toteamus siitä, ettei hoitanut edellistä pestiään hyvin.

Jos saataisiin asiantuntijat hoitamaan maan asioita, niin heille voisi maksaa enemmänkin. Taitaa osaamattomien tunarointi maksaa yhteiskunnalle enemmän.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.06.2010 - 01:02

Matti on nuoresta iästään huolimatta ehtinyt viettää maailmalla ja edetä urallaan kansan tietoisuuteen, niin Suomessa kuin ulkomailla. Elämä on ollut antoisaa, jos kohta matkan varrelle on mahtunut paljon opittavaa ja erinäisiä kulttuurishokkejakin, kun esim. naisten ja humalluttavien vieraiden aineiden joutuessa vahingossa liian lähelle Mattia.

Matti paljastaa miksi tuli opintojensa jälkeen lähteneeksi maaailmalle:

-Itse asiassa tämä on aika hauska juttu ylipäätään. Mä törmäsin kapakassa vahingossa käyneenä erään yhtiön johtajaan. Siinä sitten muutaman kaljan jälkeen totesin, että työnteko on siinä missä muutkin, että kyllä sen voi oppia. Ja sitten jotenkin kumman kautta siitä päädyttiin vedonlyöntiin, ja se on yksi syy, joka tavallaan laukaisi sen ajattelusuunnan, että duuniin, kunhan vaan fyrkkaa tulee.

Matti ei siinä kaljamukin ääressä ihan vielä arvannut mihin tuli ryhtyneeksi. Hän palasi ulkomailta takaisin Suomeen, suoritti (maailman opintonsa) loppuun ja oli taas puolitoista vuotta tuon kohtalokkaan baari-illan jälkeen takaisin Suomessa. Oliko siellä sitten "kieli sinä missä muutkin" kuten tuli sanottua?

-Ei ollut, se oli pikkasen vaikeampaa, kun mitä alkuun ajattelin! Mutta palkka on riittävä ja sehän on aina tärkeintä, vai mitä????

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.06.2010 - 02:12

hmm - ekaksi kun luin sanan matti - tuli mieleen nykäsen pallipää. well - siihen olisi ollut helppo tokaista että ehkä olis sit pysyny poissa lööpeistä. ei tartte tempaista jotta seiskan kanteen pääsee ja saa palkkion.
vanhanen...hmm hmm. mitäs tohon sanois. jollakin käy munkki jopa palkan eteen. ehkä hällä sittenkin oli ne kuitit niistä helvetin laudoista........palkittiin tälleen.
eikä mitä - kiirastuleni on oleva lyhyt jos penninvenytys on mittatikkuna!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.07.2010 - 17:00

joillekkin kannattaa maksaa siitäkin että pysyvät vähän loitommalla ja vaikka järjestellä riittävän lokosat olot jossain muualla ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.07.2010 - 18:28

yhtä huono moraali kuin tällä kansalla