Miten nähdään näkymätön?

Avainsanat: filosofia uskonto fysiikka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.06.2010 - 16:09

Näkymätön mies oli yhdysvaltalainen televisiosarja, mutta on myös H. G. Wellsin romaani Näkymätön mies.
Viidennessä Harry Potter-kirjassa Harry ratsastaa Näkymättömällä vaaleanpunaisella yksisarvisella Lontooseen. Ja Vinski käytti näkymättömyyspulveria.

Raamatussa kuitenkin viitataan siihen, että ihminen ei kestäisi Jumalan näkemistä.
Näkeminen kyllä korvaisi uskon.
Mutta ihminen saa nähdä Jumalan kasvoista kasvoihin vasta tämän elämän jälkeen.
Ken siihen uskoo?

Tulkoon jokainen onnelliseksi omalla uskollaan.
En ole minkään seurakunnan jäsen, mutta bahai-uskonto olisi lähinnä, jos johonkin olisi pakko liittyä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.06.2010 - 15:31

Liittyy taas varmaan uskontoon tämä aloittajan kysymys. Ei selväjärkiset ihmiset mitään näkymättömiä näe. Uskoa voi mitä tahansa ja nähdä näkyjä useinkin , päihdyttävien aineiden pitkäaikaisella käytöllä on vaikutuksensa. Varmaan sinun paikkakunnallasi on hoitopaikkoja tai silmälääkäreitä joiden puoleen voit kääntyä ongelmissasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2010 - 19:54

En tiedä, mutta eilen metsätaipaleella tapasin maahisen. Pyöräilin hänen kanssaan monta kilometriä, mutta kun taajama rupesi häämöttään, hän katosi. Heilutimme hyvästiksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2010 - 19:58

Ei mitenkään. Luullaan vaan, että nähdään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2010 - 20:57

Minäkin uskon maahisiin ja enkeleihin. Uskon huom. uskon, en ole nähnyt heitä.
Minä uskon myös Pyhän Raamatun Kolmiyhteiseen Jumalaan. Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen.
Toinen Moos.33 luku 17-23 jakeet kertovat mm. Mooseksen ja Jumalan suhteesta näkemiseen.
Mooses halusi nähdä Jumalan kasvoista kasvoihin, mutta ei saanut sitä tehdä.
Jumala kulki aivan hänen lähellään, mutta Mooses ei saanut nähdä hänen kasvojaan.
Hän näki vain Jumalan selkäpuolelta.
Kuljen siis uskon varassa, en näkemisen. uskon, että kuoleman rajalla minulle riittää yksi tai
kaksi lausetta Raaamatusta ja Isä m.eidän rukous.
Uskoni muuttuu näkemiseen. En uskaltaisi elää, vielä vähemmmän kuolla ilman Jumalaa, vaikka
en ole nähnyt häntä.
Silloin uskoni muuttuu näkemiseen. Minä uskon, että on hyvän ja pahan näkymätön maailma.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2010 - 07:24

Ei mitenkään, mutta tykkäsin sarjasta näkymätön mies silloin kauan sitten...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2010 - 09:40

Aivan toista mieltä olen Maarit3 kanssa...!Kyllä ihminen voi"nähdä näkymättömiä"ilman tiettyjen sienienkin syömistä...Jonkinlainen henkimaailma on takuulla olemassa mutta ihminen on irtaantunut luonnosta nykyaikaisen elämän ja tekniikan myötä.Esimerkiksi tuulikin on näkymätön mutta sen voi voi tuntea ja kuitenkin sen voi nähdä vaikkapa puiden latvoja katsellen...Tämä elämä ja koko maailmankaikkeus on todella monimuotoinen ja mielenkiintoinen juttu.Harmi vain,että kaikki ihmiset yritetään asettaa samaan muottiin ja kastiin.Onneksi meillä on suomessa sellaisia ihmisiä kuin Miina Äkkijyrkkä esimerkiksi....Hän on "erikoinen"ihminen mutta ei missään nimessä"hullu"vaan elää niin kuin luonnon ehdoilla lehmineen..Tämä nyt alkoi rönsyilemään siitä"näkymättömän"näkemisestä mutta voisin kirjoittaa aiheesta vaikka kirjan...;-).

Lähteet:
Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa jos pysähdyt hetkeksi AJATTELEMAAN!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2010 - 14:08

Samaa mieltä kuin Tertsi, ihminen kun käyttää vain murto-osaa aivokapasiteetistaan, jos "kuuntelisi" itseään ja kaikkia aistejaan, näin näkisi myös "näkymättömän", näin (kerrankin) lyhyesti sanottuna:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.06.2010 - 23:03

Käytetään sitä omaa mielikuvistusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 01:31

Ota ensin kuva. Sitä on helppo tarkastella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 08:37

Näkymättömyys koetaan, ei sitä nähdä. Eli mielikuvitus kait siinä toimii. "Elämää" on kyllä jollain muullakin kun sillä konkreettisesti näkyvällä tasolla, siitä on todisteita, eikä tarvi käyttää mitään "apuaineita". On kait lähinnä herkkyyttä ihmisessä.
Miten voi selittää sen kun ajattelee jotain henkilöä (vaikka ei kovin kiinteätä kontaktia olekaan) ja juuri ko. ihminen saattaa esim. soittaa. Siinä hämmästyy kyllä (telepatia).
Uskontoon en tuota asiaa liitä ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 21:22

Toiset näkee, toiset ei - niin yksinkertaista. Samaa mieltä Tertsin kanssa: henkimaailma on olemassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 23:20

kun katsoo silmät kiinni niin kaikki näkyy yhtä selvästi, niin näkyväiset kuin näkymättömätkin ....