Kuinka monta saunaa Suomessa on? Kuuluuko sauna sinun juhannusperinteisiisi?

Ja jos kuuluu niin onko siellä sähkökiuas, jatkuvalämmitteinen kiuas, kertalämmitteinen kiuas vai onko se peräti savusauna?

Avainsanat: sauna

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.06.2010 - 16:34

Somessa on yli kolme miljoonaa saunaa,eli enemmän kuin henkilöautoja.
Sauna kuuluu juhannukseen.Täällä maalla rantasaunassamme on jatkuvalämmitteinen kiuas.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.06.2010 - 13:39

Suomessa arvioidaan saunoja olevan noin 1,2 miljoonaa,on niitä kai enemmänkin.Sauna kuuluu juhannukseen,mutta kerrostalo asukkaana meidän vuoro on aina lauantaina,jos olemme juhannuksena mieheni kotimökillä niin silloin sauna lämpiää juhannusaattona siellä on sähkökiuas ja vasta kuuluu myös juhannus perinteeseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2010 - 14:35

Kyllä sauna kuuluu meidän juhannus aattoon.meillä on nyt sähököinen laavukivi kiuas.Ihan hyvät löylyt tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2010 - 21:26

Kyllä sauna on kuulunut välttämättömänä osana juhannukseen.
Ennen isän vielä eläessä hän laittoi saunaankin pihlajan oksia aattona. uudet vihdat myös oli.
Saunassa oltiin yleensä pitkät ajat, välillä vilvoiteltiin. Sauna oli silloin puulämmitteinen ja vesi kuumeni saunapadassa.
Nyt minun juhannusssaunani on "kylmillään", asunnossani on sellainen, mutta terveyden tilani ei
salli saunoa. joten iloitteln muiden kertoessa juannussaunoista olen nyt vain löylyn lyöjänä toisten kylpiessä, ainakin mielessäni. Eilenkin aattona tuntui kuin saunan tuoksu olisi välittynyt muiden
napsulaisten juhannussaunoista minulle asti. Vihdan lyöntien läiskekin kuului, vai kuvittelinko tämän.

Lisätty: 26.06.2010 - 21:27

Tarkemmat ihmiset ovat edelläni vastanneet, että saunoja on toista miljoonaa kappaletta.
paljon mahdollista, kaippa se joku saunarekisteri pitää tilastoa niistä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2010 - 21:56

Sauna kuuluu juhannusperinteisiin. Itselläni on sähkökiuas, mutta eilen sain nauttia oikeasta vanhanajan ulkosaunasta. Hieno kokemus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2010 - 22:03

Kyllä suomessa saunoja on paljon enemmän kun autoja.Meillä on sauna erirakennuksessa tossa pihalla.Jatkuva lämmitteinen kiuas on nytkin lämpeämässä. Olimme pyörälenkillä ja nyt hyvä mennä' saunaan.Se on rakennettu 1950v.puurakenteinen.Siellä on kiva saunoa ja peseytyä.Aina silloin kun tekee mieli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2010 - 08:22

Kyllä se on Suomensaunaseuran jonkinlainen laskenta se > 3 milkoonaa sunaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.06.2010 - 22:51

Lukumäärästä en ole tietoinen, mutta sauna on joka viikkoinen perinne.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 20:58

Ehdottomasti kuuluu meidän juhannukseen. Lukumäärää en kyllä tiedä...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.06.2010 - 21:27

Lukumäärää en tiedä, mutta juhannussauna kuuluu perinteisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.07.2010 - 22:55

melkein joka perheessä ainakin yksi, niissä paremmissa useitakin

juhannuksena ei karteta saunomistakaan jos vain tilaisuus siihen on, kuitenkaan juhannuksen viettopaikkaa/tapaa ei valita saunan perusteella