Tunnetko Sinä ystäväni, nuori tai vanhempi minkälaista juhannusaikaa ja -taikaa?

Juhannus tuo taikaa, on myös rakkauden lemmen aikaa.
Luonnolla on juhlapuku, väriloisto oma luku.
Juhannuskokkokin riemuiten palaa
entisaikaan mieleni halaa.
Keskikesän juhlasta nauti, unhoita pois kiire ja hoppu.
Siniristilippukin yössä liehuu, julistaen juhannusaikaa meille.
Juhannus luo minuun uutta taikaa, muistuttaa mennyttä
nuoruuden aikaa.
Juhannusrauha annettu meille, ei siis eksytä omille teille.
Siirryn nyt hetkeksi maahisten keijujen majaan.
Siellä mä tavoitan entisen ajan.

Avainsanat: juhannus tuo kategoria ei oikein tunne juhannusta

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.06.2010 - 22:05

Neito voi kuunnella juhannusyönä käen kukuntaa. Niin monta kertaa kuin kukahtaa, niin monta vuotta on sulhasen löytymiseen. Jos ei kuku lainkaan, tulee sulho vielä samana vuonna.

Tulevan sulhon voi nähdä, jos kello 12 juhannusyönä kiertää saunan kolmesti ja katsoo sitten luukusta sisään tai kurkistaa alastomana lähteeseen. Jos turvaudut saunatemppuun, varaa sulholle jokin lahja, sillä muuten pahat voimat uhkaavat.

Kysyjän kommentti

Kierrot jäi tekemättä ja kukkaset noukkimatta, mutta ja maahiset ja keijuthan meillä on omasta takaa. Kiitti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.06.2010 - 22:58

Grillikatoksen pöydällä oli nippu kukkia, jotka joku lienee unohtanut sinne tarkoituksenaan laittaa ne tyynyn alle.

Kun sitten selaisin nettiä, niin löytyihän sekin ja paljon muita yhdeltä sivulta: www.naimisiin.info/html/body...teita.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2010 - 04:27

Juhannuksen aika on minulle ollut aina ihanaa..nykyään en kyllä tiedä koska ole syntynyt....kun aikanaan synnyin juhannuksen aaton-aatona..nyt ole synytynyt milloin vain..ennen tai jälkeen juhannuksen..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2010 - 04:42

Tässä näyttää olevan melkoisesti erilaisia taikoja.
www.tunturisusi.com/juhannus...taiat.html
Kuvista voisi päätellä, että noilla neidoilla ei tule olemaan ongelmia sulhon löytämisessä, joten taikoihin tuskin tarvitsee turvautua. Melkeinpä sanoisin, että taikoja tarvitaan liikojen kosijoiden hätistelemiseen.

Juhannuspäivä oli vuoteen 1954 asti kiinteällä paikalla 24.6., ja vuodesta 1955 alkaen juhannuspäivä on ollut kesäkuun 20. ja 26. päivän väliin sattuvana lauantaina, Joten keskimäärin Liisukka on nykyään synytynyt ennen juhannusta, kuten vaikkapa tänä vuonna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2010 - 11:36

saunaympärijuoksua, kaivoon tai lähteeseen katsomista, ruispellossa pyörimistä, kukkien keräilyä tyynyn alle ja vaikka mitä taikoja.
tosin en koskaan ole niitä kokeillut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2010 - 13:21

Modernimpi versio vanhasta juhannustaiasta:
Kerää yhdeksän erilaista luonnonkukkaa tyynysi alle ja jos juhannusaamuna on pääsi kipeä, niin allerginen niille kukille olet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2010 - 07:36

En ole itse näitä taikoja tehnyt..
mutta tuossahan tuli jo iso läjä kaikkea hauskaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.06.2010 - 22:50

Voi tokkiisa, tunnenhan mie. Mutta sen sanon että humpuukkia ovat. Paitsi se,jos keräät seitsemää eri sorttia kukkaisia yöksi tyynyn alle ja aamusella on nivusissa ihottumaa, niin allerginen olet!