Kukahan oli hän "joka torilla kaloja möi"?

Säveltäjän ja sanoittajan mukaan.

Avainsanat: tori kala

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.06.2010 - 23:08

Ei ei kun nyt muistaisin mutta sen verran muistan jotta TURUN torilla möi lahnaa ja suukon sai vasta pansiossa joku mutta en muista kuka...?Vaan enkö olekin jäljillä ja kyllä se lauluntekijäkin turkulaisperäinen oli....Ja nyt kun muistelen niin myi hän siikaakin....Hyvä rallatus ja ihan on kielenkärjellä mutta mutta....;-)

Lisätty: 25.06.2010 - 23:12

No nyt muista ainakin kipaleen nimen ja se on TURUN SURUSILMÄ!!! Pentti Viherluoto ja vissiin tai tod.näk.Veikko Lavikin sen on levyttänyt.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 25.06.2010 - 00:44

Olisikohan tästä kipaleesta kyse,

Vanha isäntä: Onkimiehen blues.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2010 - 07:15

Minäpä vastaan, että se oli Tori-mies, joka kymmenien vuosien ajan myi
Hakaniemen torilla minulle juhannuskalan.
Oi aika entinen, ei koskaan enää palaa,
mutta kalaa löytyi Keurusselän seudulla juhannuspöytään.

Lisätty: 25.06.2010 - 11:38

säveltäjää ja soittajaa kysyit, Pelastusarmeijan kuoro soitti ja lauloi torinlaidalla.
se musiikki puolesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2010 - 14:01

Torikauppias Turuntorilla, Kotkan Ruusu.Sen lauloi komiasti Pauli Räsänen.1969v.säv.Helvi Mäkinen san.Leo Anttila.Kyllä kalakauppa kävi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.06.2010 - 14:15

Minä muistan tuosta vain Veikko Lavin rallatuksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2010 - 07:41

Turkuun tämä kuuluu..
Laulu on Turun Surusilmä... esittäjä Pentti Viherluoto kyllähän sitä myös tuo Veikko Lavikin esitti...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.06.2010 - 22:45

Vaan jos oiskin ollut Kuopijjon torilla tuo kysseinen vonkarmestar.