kun menet ravintolaan mitä tilaat?

mie tilaan useimmiten jonku pihvilöisen/ leikkeen ja kermaperunat tai muusi. joskus jotain kalaruokaa (lohta) tai pitsaa, harvemmin pastaa.

Avainsanat: ravintola tilata ruoka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.09.2008 - 13:21

Riippuu ihan siitä mistä syystä sinne ravintolaan on mennyt.

Jos on kyse siitä että on ruoka-aika (esim. lounas) ja ravintola ainoa vaihtoehto, niin silloin yleensä ’muussii ja soossii, eli se perusannos joka kyseisessä ravintolassa on listalla.

Jos taas on menty ihan varta vasten ulos syömään, niin silloin minun tilaukseni useimmiten on kala tai joku muu merellinen juttu. En ole mikään lihanvihaaja, ei sinne päinkään, jotenkin vaan tuntuu että useimpien ravintoloiden hinta/laatusuhde kunnon liha-annoksissa ei ole oikein kohdallaan.

Ulkomailla onkin sitten ihan toinen juttu. Jos maassa on jotain erityisiä perinneruokia, ne pyrin mahdollisuuksien mukaan maistelemaan ja sitten tietenkin bongailemaan erikoisuuksia. Vähän nuiva suhtautumiseni meikäläisiin pihviannoksiin johtuu varmaan niistä tolkuttoman kokoisista ja uskomattoman hyvistä pihviannoksista joiden kanssa mässäilin Argentiinassa ja Uruguayssa pari suvea sitten.

muutama matkamuisto:

valperi.blogspot.com/2007/11...soppa.html

valperi.blogspot.com/2007/11...iyaki.html

valperi.blogspot.com/2007/11...aisti.html

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 03.09.2008 - 21:39

Sillon kun käyn ulkona syömässä (ei siis nakkipuljulla, vaik sieltäkin saa niit ihanii porilaisii, koskahan viimeks nauttinunna/ tätä syönynnä auton etupenkillä kylmän maidon kans?),

No asiaan; Siis tilaan useimmiten häränpihvin mieluimmin mediumina (johtuen siitä etten kotona raaskii niin kallista ruokaa tehä), lohko/kerma/valkosipuliperunoilla, salaattia, juomaksi hyvä tumma punaviinilasillinen, ei tanniininen (siitäpä tulee pää pipiks vaikka jois vaan se yhen lasillisen) ja jälkkäriks haluun camember-juustoa paistettuna ja siihen hilloa (sitä vaan niin harvois paikois tarjolla), se kruunaa koko illan, voi vitsi sua terhi, täs tuli viel nälkä tän sun kyssäris kans, et kehtasikkin tällasen viel ennen nukkumaanmenoa laittaa.....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2008 - 00:00

Jos pitkän kaavan mukaan, niin laitan listan etukäteen ravintolalle. Sisältö riippuu kulloisestakin seurasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2008 - 06:03

kun menen ravintolaan pyydän ruoka listan ,tilaan ruuan ja juomaksi vettä ja menen sinne autolla ja tulen pois myös autolla,joten en nauti siellä viiniä enkä olutta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2008 - 11:03

Kun olen ulkomailla ravintolassa tilaan aluksi valkosipulilla maustetussa öljyssä tiristettyjä jättiläiskatkarapuja. Sitten ehkä keittoa ja leipää...muuten ravintoloissa tuntuu olevan kaikki ruuat saman makuisia.

Sama juttu Suomessakin.. en muista syöneeni mitään mieleen jäävää. Ainoa mikä muistuu mieleen on älytön hinta. Kotiruoka on mielestäni maukkaampaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.09.2008 - 17:22

Jotain hyvää ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.09.2008 - 11:37

Aperitiivin.Grillipihvin perunakuorikoilla ja salaatilla,juomaksi Talon punaviiniä.