Kilon köntti poronpaistia pakkasessa! Olisiko sinulla ohjetta miten sitä voisi grillata siivuina jne juhannuksena, ulkona?

Minulla on sähkögrilli, savustuslaatikko sekä normaali puu tai hiilillä toimiva grilli.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.06.2010 - 18:04

täällä näkyy olevan herkullinen visio:
www.mtv3.fi/koti/makuja/rese...tml?647646

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.06.2010 - 19:07

Ohjeista en tiedä. Sulamaan ja marinoitumaan nyt tai vaikka jo aiemminkin. Marinaadiin viiniä tai omenatuoremehua, sipulia, valkosipulia, katajanmarjaa, pippureita, laakerinlehtiä, ehkä hunajaa.

Hiljalleen folion sisällä grillaten. Varmaan pieni ruskistus pannulla ennen kypsennystä olisi paikallaan. Syyt kiinni.

Herkullista varmaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2010 - 21:10

Jos ylläolevien ohjeiden jälkeen jää osa paistista pakkaseen, käytä se myöhemmin poronkäristyksen tekoon. Vuolet vain leukupuukolla jäisestä paistista ohkaisia lastuja pannulla paistettavaksi.

HYVÄÄ JUHANNUSTA!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2010 - 21:16

Sait hyvät ohjeet poronpaistiin..saat varmaan todella maukasta..ihan tulee vesi kielelle...
Hyvää juhannusta...poronpaisia nuttien..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2010 - 21:42

Ai ai sait jo hyviä ohjeita. Olisin tullut koemaistamaan mutta on vähän pitkänpuoleinen matka. No Hyvää juhannusta sinne. Täytynee tuo poro korvata hirvellä.

Juhannuskevennys: milloin alkaa hirvenmetsästys? No tietysti silloin kun pakastimen pohja näkyy. Ei tarvi kalenteria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2010 - 08:06

Tulee varmaan hyvää, ensin marinojnti, sitten pannulle, ja lopuksi viipaleet grilliin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2010 - 09:31

Leikkaa kuutioiksi, tee hyvä marinadi ja anna marinoitua rauhassa. Laita puiset sasliktikut veteen likoamaan ja sitten pujota niihin porokuutioita, kesäkurpitsaa ym. herkkuja ja eikun grilliin ja herkuttelemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2010 - 21:06

anna sulaa viipaloi pihveiksi ja eikun marinaadiin huomiseksi ja sitten grillaamaan..