Millä saarella Saramago asui?

Avainsanat: kanariansaaret

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.06.2010 - 13:02

avainsanat:Kanarian saaret;Lanzarote

fi.wikipedia.org/wiki/José_Saramago

Lähteet:
wikin

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.06.2010 - 10:42

Lanzarotella asusteli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2010 - 15:17

Lanzarotella

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2010 - 20:59

Lanzarotella...missä minäkin olen käynnyt muutaman kerran...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2010 - 05:58

Lanzarotella.

José de Sousa Saramago (16. marraskuuta 1922 Azinhaga, Ribatejo, Portugali – 18. kesäkuuta 2010 Lanzarote, Las Palmas, Kanariansaaret, Espanja) oli portugalilainen kirjailija, joka sai Nobelin kirjallisuuspalkinnon vuonna 1998. Hän on Portugalin tunnetuin nykykirjailija. Saramago kirjoitti näytelmiä, romaaneja, runoja, esseitä ja lehtiartikkeleita.

Saramago oli vuodesta 1988 naimisissa espanjalaisen toimittajan Pilar del Ríon (s. 1950 Sevilla) kanssa, jonka käännöksinä hänen teoksensa julkaistiin espanjaksi.Pari asui yhdessä Kanariansaarilla Lanzarotella. Kirjailija sairasti leukemiaa, ja hän kuoli perheensä läsnäollessa elimistön toiminnan hiipuessa. Hänen ruumiinsa vietiin portugalilaisella sotilaskoneella takaisin Portugaliin haudattavaksi.

Siinäpä jotain hänestä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.06.2010 - 22:32

Lanzarotella olen käynyt, mutta en olisi ilman kanssanapsulaisia tiennyt.