Kuinka pystyy tutkimaan vanhaa savupiippua sisältä päin.Meillä korjauksen alla vanha talo.Piippu ulospäin ryhdikäs.Onko kokemusta.

Lisätty: 22.06.2010 - 17:15

Sitä ei ole nuohotto 60v.teen siinä ei ole tuhka luukkujakaan, kaikki täysi tuhkaa.Kiitos palisanteri.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.06.2010 - 08:37

kannattaa tutkituttaa ammattimiehellä.
silloin saat oikeanlaisen arvion savupiipun kunnosta.

on olemassa hormiturvamiehiä:
mm. täällä:
www.hormiturvamies.fi/

ja heitähän on ympäri Suomen.

Kysyjän kommentti

Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.06.2010 - 08:20

Nuohoojalla varmasti koemusta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2010 - 16:54

itse ei kannata mennä kropaamaan. pyydä nuohooja paikalle ( on muuten lakisääteinen juttu ) niin kerro sille huolesi. hän osaa katsoa ja neuvoa jatkotoimista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2010 - 21:13

Itse muutin tähän kotitalooni vunna 2001. Nuohooja kävi tutkimassa piipun hormit,kun on tulisijoja useamipi...
Vuosi takaperin kun laitoimme takan kävi silloinkin huohooja tutkimassa mikä hormi on vapaa,että voi takan laittaa..Kaikki on nyt ok. ja hormit vetävät hyvin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.06.2010 - 10:12

Hyvää tuuria tutkimiseen, toivotaan, että sieltä ei löydy mitään yllätystä, kuten siitä eräästä savupiipuusta, joka hajoitettiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.06.2010 - 22:20

Nuohooja minunkin mielestäni hyvä siihen tai sitten palopäällikkö. Meillä tutkittiin viimeksi kun teimme takalle paikan, peilin avulla alhaalta päin.