Miten yksin matkustava pääsee hyödyntämään äkkilähtöjä, kun matkat ja huoneet on aina kahdelle? Nais- tai miespaikat??

Lisätty: 26.06.2010 - 02:53

Kiitos kaikista vastauksista! Yksin matkustavan lisä ei vaikuta kovin pahalta, mutta silloin ei varaaminen netin kautta taida onnistua, vaan pitää soittaa ja se taas hankaloittaa ja hidastaa mielestäni hommaa... Ja totta on, että nais- ja miespaikat taitavat olla historiaa, ja hyvä niin, sillä muistan kerran matkustaneeni Ruotsista Suomeen samassa hytissä naisen kanssa, jolla oli hengityskatkoksia kuorsauksen välissä ja se oli aika häiritsevää :D Hyvä myös, että yksinasujille on oma yhdistyksensä, mutta minulla kyllä on avomies. Ei vaan ollut nyt lomaa yhtä aikaa, eikä hän myöskään ole kovin innostunut lentämisestä. Moottoripyörämatkalle suuntaamme elokuussa, kun olemme lomalla samaan aikaan.

Avainsanat: naispaikka äkkilähtö miespaikka

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.06.2010 - 22:20

Asiasta voi kysyä matkatoimistolta;kerran sain kokonaisen apartmentin Espanjan rannikolla Saloussa omaan käyttöön,ilmoitin olevani yksin,mutta lisäveloitusta ei kuulunut,matka oli viime hetken lähtöjä...

Lisätty: 22.06.2010 - 23:32

globetrotterin vinkkaama yhdistys todella on olemassa:Suomen yksinelävät ry
www.yksinelavat.fi
Yhdistyksen tarkoituksena on kehittää yksinelävien sosiaalista, terveydellistä, taloudellista ja oikeudellista asemaa. Päätarkoituksena on yksinelävien inhimillisen ja tasavertaisen elämän toteutuminen yhteiskunnassa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 21.06.2010 - 22:07

Niin se on muissakin lähdöissä. Itse olen manannut tuota. Yksinäinenkin saa oman huoneen kun maksaa siitä hieman enemmän. Törkeää palvelua jolle jonkun pitäisi tehdä jotain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2010 - 00:02

Itse sain mukavan miehen kämppikseksi Hurghadaan.
Ihan hyvin meni viikko. Opin silloin snorklaamaan, kun kämppis oli sukeltaja ja houkutteli mukaan retkelle. Oli yksi parhaimmista matkoistani.
Aina ei kämppistä kai saakaan, mutta jos saa, niin samaa sukupuolta kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2010 - 08:42

Asian ymmärtää kyllä sillä kaksi tuo liikkeenharjoittajalle enemmän tuloa kuin yksi. Ihan inhimillisiä hintoja löytää kun etsii, mutta esim. 250 e lisää hintaa... sitä en minäkään suostuisi maksamaan. matkustan usein joko jonkun ystävättären kanssa, tyttären kanssa tai muussa seurueessa ja jos oma puoliso ei ole mukana, otan aina oman huoneen. Edellisellä kerralla Pefkosissa oli seurueessa pariskunta ja minä yksin. 80 e oli yksinmatkustavan lisä ja se on kyllä erittäin siedettävä. Saan normaalin kahden hengen ison huoneen omaan käyttöönsä ja tuossa tapauksessa ihanalla merinäköalalla.
Kaupunkihotellit, etenkin vanhemmat, ovat isompi ongelma eli niissä löytyy vartavasten varustettuja yhden hengen huoneita jotka ovat pienempiä kooltaan ja sijanti ei niin hyvä.
Hyväksyn asian, ymmärrän sen, mutta en hyväksy "sikamaisia" hintoja. Nykyään ei myydä nais-tai miespaikkoja ja hyvä niin (Lomamatkat taitaa olla poikkeus), turvallisuussyistä.
Parasta vaan hankkia joku matkatoveri kun ei halua maksaa yhtään ylimääräistä.
Tänä keväänä on ainakin saanut valmsimatkoja tosi edeullisesti ja silloinhan ei se lisämaksu tunnu hinnassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2010 - 16:33

Helposti! :)
Siitä tulee toki yhdenhengenlisä, mutta minkäs teet. Itse olen elokuussa menossa yksin äkkilähdöillä jo kolmatta kertaa peräkkäin. Yhdenhengenmaksut vaihtelee hotellin mukaan: Bulgariassa maksoin 60€, Turkissa 70€... meinasin varata reisun Kreikkaan mutta halvan matkan lisäksi olisi 140€ YH.lisä. Se on jo liikaa, sitten varasinkin matkan Tunisiaan ja lisämaksu vain 40€.

Olen niitä köyhiä ihmisiä mutta ymmärrän lisämaksun tarkoituksen, kun myyjä häviää siinä rahaa ja huoneet ovat suunnattu "ryhmiin" kun kuitenki me ollaan harvoja jotka yksin lähtee mutta onneksi on vaihtoehtona yhdenhengenlisämaksu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2010 - 18:20

Suomessakin toimii jo yhdistys, Yksineläjät on muistaakseni sen nimi. He ajavat nimenomaan yksineläjien etuja. Kannattaisi liittyä mukaan toimintaan.

Ranskassa vastaavalla yhdistyksellä on jo perinteitä ja se lobbaa täyttä häkää EU:ssa yksineläjien etujen puolesta. Ranskassa esim. yksineläjän verotus on toisenlainen kuin meillä eli maksavat enemmän. UNAGRAPS on yhdistyksen nimi. Kysymyksessä on siis muutkin, tärkeämmät asiat kuin joku huonelisä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2010 - 19:34

Jos olisin halukas lähtemään yksinäni matkalle, niin todennäköisesti yrittäisin varata pelkät lennot kohteeseen, ja sitten etsisin halvan hotellin tai matkustajakodin, jossa on yhden hengen huoneita. Luulisin pääseväni edullisesti matkaan. Tai sitten en, mutta kokeilla kannattaa.
Olen nuorempana ollutkin yksinäni matkalla, silloin sain kyllä huomnekaverikseni aika rasittavan naisihmisen, jonka seuraa sitten jouduin karttelemaan koko viikon ajan. Sellaista matkaa ei halua uudelleen kokea.
Nykyisin en enää lähde yksinäni hotellimatkoille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.06.2010 - 21:47

Viimeksi helmikuussa kun olin menossa Teneriffalle, niin törmäsin tähän pulmaan. Ratkaisin sen käyttämällä halpalentoyhtiöiden reittilentoja ja pääsin lähes samalla hinnalla, tosin aikaa meni varsinkin tulomatkalla reilusti enemmän.