heips napsulaiset ! pien kyssäri taasen , onkos teilläpäin paljon hyttyssii , onko mielestäne enemmän, kuin aikaisempina kesinä ?

meillä ei täällä kotokonnuilla ole nimeksikään, mutta tuttu soitteli pyhäjoelta , sieltä raahen lähettyviltä, et heillä niitä on ihan kiusaksi asti ... jot taidankin lähteä lapin reissun sijaan sinne missä niitä ei olis ihan kiusaksi asti ...ei siinä mitään , mutta olen niille alerginen ja saan ihan kauheita paukamia .. vaikka laitaisin mitä offei , alergiarasvoi ym jutskii ...
ja kategorian valintaan.. hmm kait noikin inisiät jottai elukoi ovat, jotta sillä toi kategoria :))

Avainsanat: saunapallin kokoiset hyttyset sääsket ym inisiät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.06.2010 - 23:40

Voi todellakin on enemmän kuin koskaan ennen! :)
Mäkäräisiä edenkin todella todella mustina ja suurina rykelminä joka puolella. Tosin olen tehnyt maiseman muutosta viime vuoden aikana, mutta joka tapauksessa paljon niitä on ja lisää vaan tuntuu tulevan. Varmaan jokin pesäkin täällä sisällä, kun saunakamarissa miljoonittain inisijöitä välillä 22-08 Lie mitä niille pitäisi tehdä.
Paukamilla on ainakin täällä pohjois-karjalassa itse kukin, kaikki. Sotaan on ruvettava, sillä kyselinkin muilta napsulaisilta hyviä öttiäis-myrkky merkkejä.
Koittakaa te muutkin pärjäillä inisijöiden keskellä! :)

Kysyjän kommentti

joo onneksi on tuo tuuli , joka hieman niiden inisiöiden veren juonti himoa ehkäsee ...

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.06.2010 - 19:37

Kuule juuri tässä huidon niitä, kun en viitsinyt saunan päälle enää ohvia laittaa. Hyttysiä on kamalan paljon. Enemmän, kuin viime kesänä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2010 - 19:47

Kasvimaalla huitelin muutamia,mutta muuten en vielä valita.Niinhän ennustettiin tai tutkijat kirjoittivat jo etukäteen,että tämä kesä on tukala hyttysten runsauden takia,syynä pitkä, luminen talvi ja sateinen kevät eli tiedossa on ollut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2010 - 19:54

city-hyttyset taitaa mellastaa jossain muualla, yhden olen nähnyt ...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2010 - 20:27

ei ollut viimeaikojen maisemissa, saa nähdä kuinka käy kun juhannukseksi olen menossa sisämaahan ....

valperi.blogspot.com/2010/06...aiset.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2010 - 20:28

Kyllä täällä on hyttysiä tosi paljon...ja kirvojakin..Yhtenä iltana,kun oli kun oli ovi auki oli eteisen ikkuna täynnä kirvoja..onneksi oli Raidia millä sain ne tapettua..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2010 - 21:04

Ei ole vielä hyttysiä täällä kaupungilla, mutta kertovat, että ei kauaksi tarvi mennä, kun on pilvin pimein.
Hirvittää aivan mökille meno, tosin juhannukseksi en sinne mene, vaan vasta ensiviikolla.
Olen jo ostanut kolmea lajia myrkkyä. Mikään ei ole kamalampaa kuin menee nukkumaan ja
hyttynen inisee korvan juuressa, laittaa valot,sitä ei näy misään.
Sama toistuu useaan kertaan yössä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.06.2010 - 21:23

Olen muutaman kerran tässä lähiaikoina tullut mainittua että kyllä niitä on ihan riittävästi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2010 - 21:24

kirvoja ja hyttysiä.aivan mahdottomasti. Fiinan turkki aivan vihreänä kirvoista ja kuononpää täynnään hyttysiä.
ja kiukkuisia ja nälkäisiä ovat hyttyset ( sääsket meilläpäin)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2010 - 23:15

Olen kuullut että olisi paljon ja suuria, no kaupungissa niistä ei ole haittaa mutta metsän siimeksessä saattaa olla joutuu huitomaan. On kyllä kätevä sähköllä toimiva karkoitin johon laitetaa patruuna ja kuolee olemassa olevat aikä uusia tule sisään mutta ei siintä terassilla apua ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2010 - 23:41

En tänä kesänä ole mokomaan verenimijään törmännyt, enkä haluaisikaan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2010 - 00:14

Onhan noita ihan riittävästi.
Ihme kyllä, paukamia en ole tänä vuonna niistä saanut. Yleensä kevään ensimmäisistä tulee kamalan kutiavia, vaan ei nyt.
Mökillä pääsee niitä mukavasti karkuun, kun ajaa järvelle aamukahville.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2010 - 06:57

Tänä vuonna niitä riittää. Naaraat ne on kun ilkeästi pistelevät. Lieke tuo luonnon laki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2010 - 09:11

Mökkimaastossa ei yleensä ole hyttysiä paitsi tänä kesänä, ei riesaksi saakka, mutta ihmeen paljon kuitenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2010 - 09:59

On niitä niin paljon ,että kiusaksi asti tuolla ulkona.Eilen ilalla menin ulos pyykkiä ulos narulle laittamaan kuivumaan,niin hyttyset heti kimpussa eipä ollut mukavaa pyykkiä ripustella kun piti kokoajan hyttysiä hätytellä pois ja raapia niiden puremia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2010 - 11:55

hytykkäisii kuuluupis olevan aikas niinkun paljon maaseudull niin... muttei tiällä kaupungisaa. lumi suojas niit talvell
Inisijöit oli reikass mutt ei tiäl kotomaas

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2010 - 21:16

Niitä on miljoonii harsosääskiä,hyttysiä ja mäkäräisiä.Kaikki niin kiukkusia että heti imuun kärsä.Veri tuntuu olevan jotain ihanaa.Välillä hermostun kun jotain tekee pihalla niin, niitä on yötä päivää.Eivät armoa anna.Niitä tuli kamalan ajoissa ja myrkyllisiä.Täytyy sanoa että kateeksi ei käy, jotka meinaa olla juhannus yön ulkona. Ottakaa offia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2010 - 07:16

Paljon on meilläkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.06.2010 - 15:46

Runsaasti on ainakin mäkäräisiä.