Onko villieläimet päässeet yllättämään illan hämärtyesä.

Eilen illalla kissa rupesi katsomaan metsälle päin 23.30 aikoihin ja itsekkin olin tuosta kiinnostunut .Sieltähän tulikin pihalle supikoira joka haisteli kuono pystyssä onko syötävää.Ihana oli seurata .

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.06.2010 - 11:24

Meidän autokatoksessa on ollut supikoiran pentu.Emo oli siinä ihan lähistöllä.Mieheni jutteli pennulle niitä näitä ja sinne emonsa hellään huomaan se sitten viipelsi.Kaunista katseltavaa.
Näätä poikasensa kanssa oli viime kesänä aivan lähistöllä.Jähmetyimme koirani kanssa aivan patsaaksi, että nuo eläimet saivat rauhassa jatkaa matkaansa.On ollut mäyriä, peuroja, kettuja, siiliperhe, pari kertaa hirvi aika lähellä. Täällä me elelemme sulassa sovussa metsän eläinten kanssa. Emme häiritse toisiamme.

Kysyjän kommentti

Niin sitä pitää.Kiitos kaikille.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.06.2010 - 11:31

Varmasti,meillä täällä stadissa korkeintaan näkee citykanien hassua tepsuttelua.
Eilen hyökkäs lauma keppihevosia perhevisiitillä,mun melkein tyttö 12v. kasvaa hujahtanut yhtäpitkäksi ja esitteli kepparitallia;hauska harrastus ja tosi suosittu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.06.2010 - 13:27

Alan suorastaan jo laskemaan nuo hyttysetkin villieläimiksi. Armottomasti ja salakavalasti ne iskee heti kun nokkansa tuonne iltaelämään työntää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2010 - 13:50

Rusakkoa suurempaa eläintä ei pihapiirissämme ole näkynyt. Muuten hauska kaveri vaan tykästyi minun orvokkeihin ja se oli sitten niiden menoa se.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2010 - 15:43

Rusakot ja koirani kauhistui pusikossa lymyilevää piikkistä otusta ( siiliä)..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2010 - 17:13

Olen minä oravia nähnyt tuolla Keurusselän rantatiellä. No hyttysiä ei ole täällä keskustassa,
mutta mökillä on sitä sakeampana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2010 - 19:23

rusakko juoksenteli aoten edessä, mut huomas , et on kivempaa mennä metsään... oravia kaksinkin kappalein yrittänyt jäädä auton alle , mutta molemmilla keroilla on auton jarrut toimineet ja kurre saanut pitää henkensä .. kyyt ovat saneet viimisen tuomion täs pihassa parit isännän lapiosta ja ainakin yhden näin , kun ottokisuli tappoi .. sakusammakkokon tais ollaa kosio reissullaan lammessa ...ja noita vesiliskoja sitten on maalla ja lammessa ... et ei mitään isompaa ole onneksi eteen vielä tullut ..mutta aina pelkään , kun autolla liikutaan , mitä eteen tupsahtaa ... siellä kun tien poskessa näkee kaiken karvassii otuksii raatona :(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2010 - 20:56

Ruskoita on näkynyt..ja muutaman kerran Fasaaneja...niitä käy joka kesä meidän pihassa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.06.2010 - 23:47

Eihän täällä ole kun karhuja,kettuja,ilveksiä. Mitäpä niitä pelkäämään kun luontoonkuuluvat ja rajanki yliyttävät ilman passia ja viisumia. Hirvi on niin pitkäjalkainen että sen kanssa kolaroidessa voi käydä huonosti molemmille osapuolille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.06.2010 - 09:30

Meidän lähiössä näkyy kettuja ja jäniksiä. Mökillä sama repertuaari kuin Timpalla. Hirven, supin ja valkohäntäpeuran olen nähnyt itse,ilveksestä ja karhusta olen nähnyt jäljet. Samaa mieltä Timpan kanssa mitä niitä pelkäämään. Mökin ympäristössä pyörii Uudenmaan karhuista suurin osa, mutta eivät ole koskaan kohdalle osuneet marja- eikä sienireissuilla. Mummuni sattui kerran samaan marikkoon karhun kanssa ja hän vain lähti peruuttamaan tulosuuntaan eikä mitään välikohtausta sattunut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.06.2010 - 02:05

Ai että, varmaan oli suloinen näky.